«باکسینگ دی» جذاب

نگاهی به بازی‌های دیدنی فوتبال انگلیس در روزهای تعطیلی کریسمس

«باکسینگ دی» جذاب

هربار صحبت از بازی‌های لیگ فوتبال جزیره در باکسینگ دی (روز تعطیل بعد از کریسمس) می‌شود، رسانه‌ها به سال 1963 اشاره می‌کنند. در 10بازی آن سال، 66 گل بین تیم‌ها رد و بدل شد که این رکورد تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. امسال و با توجه به تعویق سه مسابقه به دلیل کرونا، در پنج بازی دیگر 29 گل رد و بدل شد تا یکی از جذاب‌ترین روزهای لیگ برتر انگلیس رقم بخورد. بد نیست به آمار و ارقام به جا مانده از مهمترین بازی‌های این روز نگاهی کوتاه بیندازیم:
 من‌سیتی 6 – لسترسیتی 3
با احتساب بازی روز یکشنبه، سیتیزن‌ها در دو بازی اخیر خود در لیگ‌برتر 13 گل به ثمر رسانده‌اند که از تمام گل‌های منچستر یونایتد در بازی‌های خانگی این فصلش، یک گل کمتر است. از طرف دیگر، این برای دومین‌بار در فصل جاری بود که من‌سیتی توانست با نتیجه 6 بر 3 حریفش را شکست دهد ( لایپزیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ). آخرین بار تیم وست بروموویچ در سال 1930 بود که توانست در یک فصل دو بار با چنین نتیجه‌ای حریفش را شکست دهد. نکته دیگر این‌که در این بازی، 8 بازیکن مختلف زننده گل‌ها بودند؛ البته رکورد در این زمینه مربوط به بازی تاتنهام و آرسنال در سال 2004 است که 9 بازیکن گلزنی کردند. همچنین سیتیزن‌ها اگر در بازی بعدی خود مقابل برنتفورد بتوانند سه گل بیشتر بزنند، رکورد بیشترین گل یک تیم انگلیسی در طول یک سال میلادی را از آن خود می‌کنند.
 نوریچ صفر – آرسنال 5
با این نتیجه، آرسنال با رکورد بهترین برد خارج از خانه‌اش برابری کرد؛ نکته جالب این‌که رکورد قبلی هم مقابل نوریچ رقم خورده بود. نکته مهم دیگر برای توپچی‌ها و میکل آرتتا، درخشش بازیکنان جوانش در این فصل بوده است. بوکایو ساکا با دو گلی که به نوریچ زد، حالا بعد از 19 بازی لیگ‌برتر در 9 گل تیمش تاثیر مستقیم داشته است ( 5 گل و 4 پاس گل ). این در حالی است که او در 32 بازی فصل قبل، روی 8 گل تاثیر مستقیم داشت. مارتین اودگارد هم حالا در 6 بازی اخیر توپچی‌ها، روی 6 گل تاثیر مستقیم داشته است ( سه گل و سه پاس گل ). این بازیکن اسپانیایی در 25 بازی اولش برای آرسنال، روی 5 گل تاثیر مستقیم داشت.  
 تاتنهام 3 – کریستال پالاس صفر
اسپرها به روند خوب خود زیر نظر آنتونیو کونته ادامه می‌دهند. گرچه آخرین شکست آنها در باکسینگ دی به 26 دسامبر 2003 بر می‌گردد، اما تاتنهام خیلی راحت از سد پالاس گذشت. هری کین نهمین گل خود در باکسینگ دی را به ثمر رساند تا با رکورددار گلزنی این روز یعنی رابی فاولر مساوی شود. نکته دیگری که نشان می‌دهد سفیدهای لندنی در مسیر خوبی قرار دارند، این است که از زمان آمدن کونته، تاتنهام 9 گل به ثمر رسانده است. این در حالی است که تعداد شوت‌های در چارچوب بازیکنان تاتنهام در زمان حضور نونو اسپریتو 9 بود. تنها نکته مربوط به کریستال پالاس هم اخراج ویلفرد زاهاست تا این بازیکن برای پنجمین بار با کارت قرمز رو‌به‌رو شود.
 استون ویلا 1 – چلسی 3
چلسی بعد از برد هفته گذشته مقابل پالاس، این هفته هم استون ویلا را برد تا دو تیم بدون سرمربی به دلیل کرونا، مقابل شاگردان توخل باخت را تجربه کنند. دو گل چلسی را جورجینیو از روی نقطه پنالتی زد تا تعداد‌ گل‌هایش با ضربه پنالتی در سال 2021 به عدد 10 برسد. رکورد قبلی با همین تعداد گل و در اختیار استیون جرارد بود. نکته جالب اینجاست که تاتنهام در دو فصل و نیم گذشته و منچسترسیتی در سه فصل و نیم گذشته کمتر از جورجینیو گل از روی نقطه پنالتی زده‌اند. البته نکته مهم این بازی برای هواداران چلسی، بازی خوب
روملو لوکاکو بود که هم گل زد و هم پنالتی دوم تیمش را گرفت.