اعداد

اعداد

این تعداد نفراتی اند که سال گذشته به گواه اطلاعات منتشر شده از سوی بانک‌مرکزی موفق به دریافت وام‌ازدواج شده‌اند.




این تعداد افرادی است که بانک‌مرکزی اعلام کرده‌است در شش ماهه نخست امسال موفق به دریافت وام شده‌اند. این آمار را بانک‌مرکزی با پیگیری‌های مداوم نمایندگان بالاخره در ماه گذشته منتشر کرده‌است.




این تعداد افرادی است که در شش‌ماهه نخست امسال برای دریافت وام ازدواج همچنان در صف انتظار قرار دارند.



 
این عدد میزان درصد افرادی است که از میان مشمولان دریافت وام ازدواج در صف اخذ تسهیلات در انتظار تعیین شعبه و تکمیل مدارک هستند. اتفاقی که به باور بسیاری از نمایندگان گویای عمق فاجعه است.




این رقم اولین وام ازدواجی است که سال 1388 به جوانان ازدواج کرده تعلق می‌گرفت. البته قابل ذکر است که پیش از این تاریخ هم مبالغی تحت عنوان وام ازدواج به جوانان داده می‌شد اما از این تاریخ به صورت رسمی شبکه بانکی کشور به ماجرای اعطای تسهیلات ازدواج ورود پیدا کرد. این رقم تا سال 94 با وجود نوسانات اقتصادی و افزایش تورم ثابت ماند.




این بیشترین مبلغی است که در حال حاضر برای وام ازدواج پرداخت شده‌است، صحبت‌هایی از وام‌های 100 و 150 میلیونی وام ازدواج هم به میان آمده‌است. تغییر مبالغ وام ازدواج هرسال با تحویل بودجه از سوی دولت تعیین می‌شود و رقم آن از سال 94 به صورت پلکانی به 10، 15 و بالاخره 50 و 70 میلیون تومان رسید.




این تعداد روزهایی است که از ابلاغ آیین‌نامه پرداخت وام 70 میلیونی به بانک‌ها می‌گذرد اما در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها همچنان از پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی امتناع و همان وام ۵۰ میلیون تومانی را پرداخت می‌کنند.
بهانه این بانک‌ها در پرداخت نکردن تسهیلات 70 میلیونی بسیار آشناست، آنها اعلام کرده‌اند «هنوز آیین‌نامه افزایش رقم وام ازدواج به آنها ابلاغ نشده و همان وام ۵۰ تومانی را پرداخت خواهندکرد.»‌