عامل شهادت مامور کلانتری  پای میز محاکمه

عامل شهادت مامور کلانتری پای میز محاکمه

عامل شهادت سرباز کلانتری 110 شهدای تهران، در جلسه دادگاه به دفاع در برابر اتهامش پرداخت. مرد جوان با قبول اتهام قتل، مدعی شد در آن لحظه فقط به فرار فکر می‌کرده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۱۳ شنبه نهم مرداد امسال سرباز دهه هشتادی کلانتری ۱۱۰ شهدای تهران هنگام انتقال سارق موتورسیکلت از دادسرا به کلانتری با ضربه‌های چاقوی سارق شهید شد. سرباز ۲۰‌ساله عبدالجبار مختوم‌نژاد، ۱۵ ماه خدمت و ساکن یکی از شهرستان‌های استان گلستان بود. او قاری قرآن و مداح کلانتری بود.
علی سارق ۲۹‌ساله که با دستبند فرار کرده بود تحت تعقیب قرار داشت تا این‌که ۱۰‌ساعت بعد در بوستانی در کرج بازداشت و موتور سرقتی از او کشف شد. متهم در تحقیقات مقدماتی و با اعتراف به کشتن سرباز جوان مدعی شد، یکدفعه به فکر فرار افتاده و با چاقو سرباز را زخمی کرده و مرگ وی را رقم زده و پشیمان از این جنایت است.
با توجه به حساسیت پرونده، به آن به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی شد و متهم در شعبه 11 دادگاه کیفری یک پای میز محاکمه قرار گرفت. براساس کیفرخواست دادسرا، علی در این پرونده متهم به قتل عمدی، جرح غیرموثر در قتل، سرقت و تخریب دستبند، تمرد از فرمان پلیس، حمل سلاح سرد و سرقت موتورسیکلت است.  ابتدای جلسه دادگاه، اولیای دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. متهم نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: باور کنید من قصد آسیب رساندن به سرباز را نداشتم و به فرار هم فکر نمی‌کردم. وقتی برای خوردن ساندویچ کنار دیوار نشستیم تا با هم ساندویچ بخوریم، ناگهان فکر فرار به ذهنم رسید. یک لحظه چاقو را از کیسه بیرون آوردم و در جیبم جاساز کردم. بعد هم شروع به دویدن کردم که او تعقیبم کرد و با هم گلاویز شدیم. با چاقو چند ضربه به او زدم و به فرارم ادامه داد. من آن لحظه فقط به فرار فکر می‌کردم و قصد کشتن سرباز جوان را نداشتم و حالا شرمنده خانواده‌اش هستم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.