تلنگر

تلنگر

حادثه مرگبار در شرکت تصفیه روغن
مرگ 3 کارگر در انفجار


آتش‌سوزی مخازن در شرکت صنعتی تصفیه روغن در چرمشهر بوئین‌زهرا به مصدومیت پنج نفر و مرگ دو نفر از کارگران منجر شد. در حالی که آتش خاموش شده اما جست‌وجوهای نیروهای امدادی برای یافتن سومین کارگر گمشده ادامه دارد.  به گزارش جام‌جم، ساعت 8‌و‌30 دقیقه پنجشنبه بیست‌و‌سوم دی امسال، وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک شرکت صنعتی تصفیه روغن در شهرستان بوئین‌زهرا به آتش‌نشانی گزارش شد. همزمان با حضور آتش‌نشان‌‌ها و نیروهای امدادی اورژانس، عملیات مهار آتش و نجات افراد حاضر در آنجا آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان داد انفجار مخازن روغن باعث این حادثه شده‌است. یک مرد 30ساله دچار ترومای قفسه سینه، پسر ۱۷ساله ترومای دست، یک آتش‌نشان ۳۸‌ساله نیز از ناحیه پا مصدوم شده بودند که پس از اقدامات اولیه به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) بوئین‌زهرا منتقل و دو نفر نیز در محل حادثه سرپایی درمان شدند. این در حالی بود که سه نفر هم ناپدید شده بودند. با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران بعد از ۱۲ ساعت آتش مهار شد.  قدرت‌ا... مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در این باره به ایرنا گفت: این آتش‌سوزی در شرکت مهران‌گستر در چرمشهر شهرستان بوئین‌زهرا رخ داد، در پی انفجار مخازن روغن، چهار دستگاه خودرو در آتش سوخت. پنج نفر مصدوم و سه نفر ناپدید شدند. عملیات برای یافتن سه کارگر ناپدید شده ادامه داشت تا این‌که جمعه اجساد دو نفرشان را پیدا کردند اما جست‌وجو‌ها برای یافتن جسد آخرین فرد گمشده همچنان ادامه دارد. وی افزود: علت حادثه هنوز مشخص نیست ولی تجربه نشان داده که بیشترین عوامل مؤثر در این‌گونه حوادث، بی‌احتیاطی و نبود رعایت نکات ایمنی در صنایع است. مجتمع صنعتی چرمسازی هنوز زیر نظر شرکت شهرک‌ها قرار ندارد و همین موضوع رعایت اصول ایمنی و فنی واحدها و الزام به تامین تجهیزات آتش‌نشانی را در آن به حداقل رسانده است. آخرین گزارش‌ها حاکی است، 9مخزن از 44 مخزن شرکت منفجر شدند که دلیل انتقال انفجار و حریق از هر مخزن به مخزن دیگر رعایت نشدن استانداردها و فاصله ایمنی لازم بین مخازن بود.

مرگ 2 نفر در تصادف با قطار
در دو حادثه جداگانه در شهرستان دورود و قائمشهر دو نفر با قطار برخورد كرده و فوت شدند.
به گزارش مهر، اولین حادثه ساعت 15 و 35دقیقه پنجشنبه بیست و سوم دی امسال در شهرستان دورود استان لرستان رخ داد که باعث برخورد دیزل قطار با پسری ۱۶ ساله در ایستگاه راه‌آهن شد. مصدوم بعد از انتقال به بیمارستان شهدای هفتم‌تیر فوت شد. دومین حادثه نیز همان شب ساعت 18 و 30 دقیقه در خیابان تهران در شهرستان قائمشهر استان مازندران رخ داد و در این حادثه مرد جوانی به دلیل برخورد با قطار، جان خود را از دست داد.
نوه، پدربزرگ را كشت
پسر ۹ ساله در جشن عروسی در چرام، پدربزرگش را با شلیك گلوله كشت.
سرهنگ سعید بالش، رئیس پلیس آگاهی كهگیلویه و بویراحمد به سایت پلیس گفت: «شامگاه چهارشنبه بیست و دوم دی امسال، مردی 45 ساله هنگامی که دخترش در حال خروج از تالار عروسی برای رفتن به خانه بخت بود، در شهرستان چرام دچار حادثه شد. او تفنگ برنو مسلح در دست داشت و نوه ۹ساله‌اش بر اثر سهل‌انگاری ماشه تفنگ برنو را فشار داد که باعث مرگ وی شد.»