ماجرای جمع آوری 7000معتاد متجاهر

ماجرای جمع آوری 7000معتاد متجاهر


 روبوسی‌های با تاخیر سال نو که با ماسک و بدون ماسک در صحن علنی ساختمان خیابان بهشت حسابی داغ بود و چاق‌سلامتی‌هایی که بی‌وقفه ادامه داشت، پنجاه و پنجمین جلسه شورای ششم شهر تهران را که نخستین جلسه در سال‌1401 بود دیروز با نیم ساعت تاخیر همراه کرد.
بخشی از چاق‌سلامتی‌ها و خوش‌و‌بش‌ها نیز نصیب خبرنگاران شد؛ اهالی رسانه‌ای که مشتاقانه منتظر شنیدن گزارش‌های شهردار تهران در سه موضوع بودند؛ حضورش در شهر دوشنبه و شرکت در مجمع شهرداران آسیایی که شورای شهر قبلا گفته بود بدون مجوز پارلمان شهر انجام شده، برنامه‌های نوروزی در تهران که هنوز هم خیلی‌ها از جمله شورای شهری‌ها معتقدند سهم دندان‌گیری به جنوب شهر نرسید و آنچه که شهرداری تهران در ماه‌های اخیر در قالب دو قرارگاه اجتماعی و مسکن انجام داده است.
پاسخ علیرضا زاکانی به موضوع اول کوتاه بود، این که قبل از سفر، شورای شهر در جریان آن بوده و حتی به مهدی چمران، رئیس شورا نیز نامه‌ای ارسال و کسب تکلیف
شده است. پاسخ زاکانی به تبعیض در برنامه‌های نوروزی نیز چیزی شبیه همین بود،‌ این که شهرداری همه تلاش خود را برای خلق لحظات شاد انجام داده ولی خودش نیز معتقد است برنامه‌ها می‌تواند بهتر و بیشتر از این
باشد.
در مورد قرارگاه اجتماعی نیز که مسوول رتق و فتق آسیب‌های اجتماعی در پایتخت است هر چه از زبان شهردار بیان شد یک دفاعیه کامل بود. او گفت از 230‌مصوبه‌ای که در 18‌جلسه این قرارگاه مصوب شد 80‌درصد آنها اجرایی‌شده که حاصل آنها جمع‌آوری 7000معتاد متجاهر از سطح شهر و فرستادن آنها به کمپ‌های ماده‌16 بوده که برای اولین‌بار معتادان خیابانی کمتر از 18‌سال و بالای 65‌سال، زنان معتاد و معتادان دارای زخم باز نیز در کمپ‌ها جا داده شدند.
این اظهارات البته در حالی مطرح شد که صف معتادان متجاهر در خیابان‌های تهران همچنان طویل و به هم فشرده است چنانچه در نوروز در میدان شوش و خیابان مشهور اوراقچی‌ها یا در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر به چشم می‌آمد. زاکانی اما در‌این‌باره حرفی نزد و اعضای شورای شهر نیز اظهارات را شنیده و سکوت کردند.