نگرانی از فروش گیشه خرداد سینماها

نگرانی از فروش گیشه خرداد سینماها

درحالی که قرار است چند فیلم جدید در ماه خرداد راهی گیشه شود، نگرانی درباره کاهش چشمگیر فروش در این ماه پشت سینماداران و دوستداران سینما را می‌لرزاند. 

فروش فیلم‌ها در ماه اردیبهشت با وجود تعطیلی قابل‌توجه به‌مناسبت عید سعید فطر و نبود تعطیلی‌های مربوط به ایام سوگواری به حدود ۳۹‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود رسید اما نکته اصلی و قابل توجه این است که 29 میلیارد تومان ازمجموع این فروش ۳۹ میلیاردی متعلق به دو فیلم است: انفرادی با فروش ۲۰ میلیاردی و سگ‌بند با فروش 9 میلیاردی.
 به عبارت دیگر بار اصلی فروش به‌عهده فیلم‌های کمدی است اما در برنامه جدید اکران، فیلم کمدی جدید قرار نیست اکران شود و همین موضوع باعث می‌شود نگران گیشه خرداد باشیم که چند روزی هم در این ماه با ایام سوگواری و تعطیلی سینماها همراه شده‌است. 
در این ماه قرار است فیلم سینمایی «هناس» که به زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد می‌پردازد، احتمالا بعد از تعطیلات و اواسط ماه راهی اکران در سینماهای سراسر کشور می‌شود.
این فیلم به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه با بازی مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سیاوش طهمورث، وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) همراه است.