خانه‌ای که چند ماه است مدیرعامل ندارد

خانه‌ای که چند ماه است مدیرعامل ندارد

اوایل امسال، مجید رجبی‌معمار از مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران کناره‌گیری و دلیل آن را تنگناهای مالی و «مسائل دیگر» اعلام کرد.

خانه هنرمندان ایران به دلیل این‌که مجمعی از انجمن‌های صنفی هنرهای مختلف است و بخشی از مهم‌ترین گالری‌ها و تماشاخانه‌های تهران را در اختیار دارد، یک مرکز فرهنگی مهم در پایتخت است و در زمان‌هایی که مدیران این مجموعه با مدیران فرهنگی شهرداری همسو و هم نظر بوده‌اند، توانسته است به اندازه خود مؤثر باشد. 
قرار بود اعضای شورای‌عالی خانه هنرمندان ایران در دو مرحله در روزهای 4 و 18 اردیبهشت، با برگزاری جلسه‌ای کاندیداهای مدنظر خود را برای مدیرعاملی  جدید، معرفی و انتخاب کنند اما با برگزاری این جلسات هم، تکلیف مدیرعامل این مجموعه مشخص نشد و به قرار معلوم، تعیین تکلیف نشدن  مدیریت، این مجموعه فرهنگی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و لازم است اعضای شورای عالی هرچه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.  
خبرگزاری فارس دیروز خبر داد که چند نفر برای مدیرعاملی این مجموعه، نامزد شده‌اند و شنیده‌ها حاکی از آن است در حال حاضر مهدی افضلی مدیرعامل سابق بنیاد رودکی و موسسه توسعه هنرهای معاصر و حمید نیلی رئیس سابق انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس جزو کاندیداهای اصلی هستند. پیشتر نام محمدمهدی عسگرپور فیلمساز هم مطرح شد که واکنش منفی بسیاری را به دنبال داشت.