نسخه Pdf

قفسه کتاب

قفسه کتاب

یک زمستان با کولبرها 
«یک زمستان با کولبرها» روایتی است صادقانه از پدیده کولبری. صادق امامی که خبرنگار روزنامه فرهیختگان است، دی ماه سال ۹۸ در پی حادثه‌هایی برای کولبران، خود را به نقطه صفر مرزی رساند، ۱۳کیلومتر با آنها همراه شد و از مشکلات آنها نوشت. او در مورد این کتاب می‌گوید: در بحث کولبری، تنها کولبر را می‌بینیم. من تلاش کردم در این گزارش، به حلقه‌های دیگر این ماجرا نیز نگاهی داشته باشم؛ افرادی که بیشترین سود را از این راه به دست می‌آورند، صاحبان اصلی که می‌توانند تاجرانی در بازار تهران باشند... 
نویسنده: صادق امامی
انتشارات: سوره مهر
64000 تومان

گوهر شب‌چراغ
میان مردان خدا و اهل معرفت، زهد و سلوک در دوران معاصر، شخصیت مرحوم شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) چنان برجسته و ممتاز است که مرحوم آیت‌ا... بروجردی گفته بود: او همه کاره من و صاحب اختیار من است... مردم چنان شیفته او بودند که زرتشتیان یزد می‌گفتند در تشییع جنازه‌اش ما بی پدر و یتیم شده‌ایم. حالا انتشارات کتابستان داستان مستند زندگانی او را با قلم شیرین و شیوای حجت‌الاسلام مظفر سالاری در کتابی با عنوان «گوهر شب‌چراغ» منتشر کرده است. این کتاب به‌تازگی منتشر شده و در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده است.
نویسنده: مظفر سالاری
انتشارات: کتابستان
46000 تومان

ف.ل.31
خیلی‌ها بعد از دیدن فیلم «موقعیت‌مهدی» به شخصیت سردار شهید مهدی باکری علاقه‌مند شده و دوست داشتند بیشتر درباره این شخصیت اطلاعات کسب کنند؛ از تولد تا شهردار شدن، از ازدواج تا فرمانده شدن و درنهایت داستان شهادت. به‌تازگی علی اکبری‌مزدآبادی، حاصل سال‌ها گفت‌وگو و تحقیقاتش درباره شهید باکری را در کتابی با عنوان « ف.ل.31» که مخفف «فرمانده لشکر 31 عاشورا» است، به همت انتشارات یازهرا(س) روانه بازار کرده است. این کتاب،‌ اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.
نویسنده: علی اکبری‌مزدآبادی
انتشارات: نشر یازهرا(س)
 88000  تومان

«آینگی» و نگاه نافذ آقاروح‌ا...
در عرفان اسلامی، آینه نمادی قابل تامل است. در واقع آن را الگویی برای بازتاب و بیان حقایق هستی دانسته‌اند. حتی گاهی پا را فراتر نهاده و از آن تعبیر به سنگی برای محک بازتاب حقیقت هستی کرده‌اند. با آینگی است که قابلیت تابش انوار الهی از سوی حق تعالی در وجود انسان ایجاد می‌شود. یعنی با حرکت به سمت طاعت، قلب خاصیت جذب انوار خدایی را می‌یابد و این جذب و بازتاب در فرآیند هرگونه خلق هنرمندانه انسانی، تأثیر شگرف و غیرقابل انکاری دارد. آنچه ادبیات، کلمه و کتاب را واجد ارزش حقیقی و نه اعتباری می‌کند؛ مجرا و نقبی است که می‌توان از آینگی به ادبیات زد.
ارزش هنر و ادبیات به چیست؟ چه اثر ادبی را می‌توان با صفت ارزشمند توصیف کرد؟ بی‌شک اثری که با حقیقت در این عالم نسبت معنادار بیابد را واجد ارزش حقیقی می‌دانیم. نسبت معنادار یعنی همان امری که در آینگی مورد اشاره است. یعنی نوعی بازتاب الهی و در عین حال هنرمندانه از حقیقت هستی.
وجه تسمیه آینگی برای نشریه تازه متولد شده این روزها، همان است که در سطور بالا گفته شد. نشریه آینگی سعی دارد بی‌آن‌که گرفتار شعارزدگی‌های مرسوم شود با حرکتی آرام و پیوسته میان آثار ادبی و مکتوبات معاصر ایران به‌ویژه در ادبیات، به دنبال رد و اثری از آن  بازتاب حقیقی در قلم نویسندگان و آثار آنان باشد. 
اما این حسن تصادف، موجب تقارن اولین شماره نشریه با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی شد. آقاروح‌ا... برای آنها که از او و درباره او خوانده‌اند، ناآشنا نیست. حتی همین اصطلاح آینگی، بیش از هر کس برازنده نگاه نافذ، قدرت کلمات و تقوای حیرت‌انگیز اوست. در اولین شماره نشریه آینگی به مجموعه‌ای از کتاب‌ها درباره آن پیر فرزانه پرداخته شده‌است. این پردازش در پی آن بوده تا بررسی کند چه نویسنده و چه آثاری توانسته‌اند از پس پرده‌های علم و حجاب ظاهری به آن قلب و آینه دسترسی یابند. 
این نشریه، امید بسیار دارد تا بعد از این، به بهانه وقایع خاص و شاید با محوریت شخصیت‌های متفکر با نگاه به بحث و مسأله آینگی به بررسی مکتوبات و آثار ادبی جبهه فرهنگی انقلاب بپردازد.




ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها