روح‌ا... رستمی: به خاطر مملکتم برگشتم

روح‌ا... رستمی: به خاطر مملکتم برگشتم

روح‌ا... رستمی، چهره مطرح تیم‌ملی وزنه‌برداری معلولان دوباره به ترکیب این تیم بازگشت.

قهرمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو چندی پیش در اقدامی ناگهانی، تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت. دلیل این تصمیم شتابزده رستمی که با انتشار پستی به آن اشاره کرد در نوع خودش جالب توجه بود. رستمی در صفحه شخصی‌اش نوشت:« دیروز بعد از حدود یک هفته که از تاریخ عملم گذشت به بیمارستان مراجعه کردم. به دکتر معالج گفتم کی می‌تونم به تمریناتم برگردم گفت مشکلی نیست می‌تونی از هفته دیگه شروع کنی گفتم شما که به من گفتید چهار هفته اصلا دست به وزنه نزن. نگاهم کرد و گفت ببخشید از طرف مسؤولان‌تون به من گفتن گواهی کنید که زودتر به تمرین برگردد که ما جلوی حقوقش را نبندیم! از دیروز که این حرف‌ها را شنیدم حالم بده و برایم گران آمده و روحم آزرده شده. آقایان من انسانم، ماشین کوکی نیستم که هر طور امر کنید بتوانم اطاعت امر کنم. انگار هیچ کسی نگران حالم نیست، همه نگران مدالند فقط.»
قهرمان پاراوزنه‌برداری آسیا در شرایطی این ادعاها را مطرح کرد که صحبت‌هایش به مذاق مسؤولان فدراسیون جانبازان و معلولین خوش نیامد. او حتی به این متهم شد که نباید اعتراضش نسبت به تناقض‌های به وجود آمده را رسانه‌ای می‌کرده است. با این حال رستمی گفت عزت نفسم را با چیزی معامله نمی‌کنم و می‌روم.
حالا بعد از گذشت چند هفته از این کشمکش‌ها گفته می‌شود از رستمی دلجویی شده تا دوباره به تیم‌ملی وزنه‌برداری معلولان برگردد.
او در خصوص این که چه دلایلی باعث شد از تصمیمش صرف‌نظر کند به جام‌جم می‌گوید:«متاسفانه در این مدت سوتفاهماتی به وجود آمد که باعث شد این تصمیم را بگیرم. تمام حرف من در این مدت این بود که چرا اشتباهی را که مرتکب شده‌اند گردن نمی‌گیرند و می‌خواهند مرا مقصر معرفی کنند. الان دیگر نمی‌خواهم وارد جزییات شوم و فقط تنها چیزی که برایم مهم است این که مشخص شد از طرف من هیچ مشکلی نبوده است. فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک از من دلجویی کردند و من هم به خاطر مملکتم و پیروزی تیم‌ملی قبول کردم دوباره برگردم.»
این وزنه‌بردار 33 ساله که سابقه حضور در 2دوره بازی‌های پارالمپیک را دارد، از هم اکنون خود را برای شرکت در پارالمپیک 2024 پاریس آماده می‌کند:« خدا را شکر هر زمان در ترکیب تیم‌ملی بودم از جان مایه گذاشتم تا برای کشورم افتخار‌آفرین باشم. الان هم که برگشتم تمام تلاشم را می‌کنم تا سهمیه پارالمپیک پاریس را بگیرم.
ادامه این گزارش را در جام‌جم آنلاین بخوانید