قاتل اعدامی، 2همبندی‌اش را نجات داد

قاتل اعدامی، 2همبندی‌اش را نجات داد

سه محکوم به قصاص که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند‌، در زندان رجایی شهر پای چوبه‌دار رفتند. قصاص نخستین قاتل از سوی پدر مقتول و مشاهده صحنه مرگ قاتل، باعث شد‌ دو اولیای دم از اجرای حکم قصاص منصرف شوند و قاتلان را ببخشند. برادر مقتولی که اجازه نداد قاتل ‌بخشیده شود، بعد از اجرای حکم‌، در جریان درگیری فامیلی مرتکب قتل شده و در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اولین زندانی که پای چوبه‌دار رفت مرد میانسالی بود که دو دختر داشت‌. او نیمه دوم آبان سال 96 ‌در جریان درگیری با شوهر دختر خاله‌اش، او را با شلیک گلوله کشت و بعد از 14ماه فرار بازداشت شد. ‌دردادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و در دفاع از خود گفت‌: دختر خاله‌ام و شوهرش خانه خریده و پول نیازداشتند. به آنها پول قرض دادم که مشکلشان حل شد اما قرضشان را پس نمی‌دادند. ‌روز حادثه برای گرفتن طلبم سراغ شوهر دختر خاله‌ام رفتم که  گفت 9میلیون تومان بیشتر ندارد‌. ‌همین ‌موضوع باعث دعوایمان شد. مقتول چاقو و اسلحه داشت‌. چاقو کناری افتاد و سلاح را سمتم گرفت. آن را گرفتم تا نتواند شلیک کند که تیری ناخواسته شلیک شد و مرگ او را رقم زد‌. از ترسم فرارکردم.   متهم حکم قصاص گرفت و با تایید آن در دیوان عالی کشور‌، پرونده به اجرای ‌احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. با گذشت پنج سال از این قتل مرد اعدامی در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه‌دار رفت که پدر مقتول حکم را اجرا کرد. دومین اعدامی که پای چوبه‌دار رفت مرد جوانی بود که سه سال قبل دوستش را در محله نازی‌آباد تهران و در جریان درگیری و مشاجره لفظی به قتل رسانده بود. خانواده مقتول با دیدن صحنه اعدام مرد میانسال برای اجرای حکم قاتل پسرشان دچار تردید شدند و به او برای جلب رضایت مهلت دادند. سومین اعدامی مرد میانسالی بود که تابستان سال 93 دوستش را به قتل رسانده و جسدش را سوزانده بود. متهم به قتل درباره انگیزه‌اش گفته بود؛ مقتول دوست صمیمی‌مان بود‌. یک روز که به خانه آمدم فهمیدم نیت بدی نسبت به دخترخردسالم داشته و او را کتک زده است. تصمیم گرفتم تنبیهش کنم. به بهانه تعمیر خودرو او را به خانه‌ام کشاندم. ‌در یک لیوان قرص‌های بیهوشی ریختم و به او دادم. بعد از بیهوش شدن خفه‌اش کردم. جسد را درصندوق عقب انداختم با انتقال به بیابان‌های اطراف تهران آتش زدم. 
قاتل حکم قصاص گرفت و بعد از هفت سال پای چوبه‌دار رفت که خانواده مقتول که شاهد اعدام زندانی اول بودند، نتوانستند حکم را اجرا کنند و بنابر این به او مهلت دادند. خانواده این دو مقتول سپس با حضور در واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ازحق خود گذشتند و قاتلان را بخشیدند‌.