درددل دوستانه‌ای که زندگی مشترک را خراب می‌کند

درددل دوستانه‌ای که زندگی مشترک را خراب می‌کند

 زندگی بالا و پایین دارد. ریتم زندگی همیشه یک خط صاف نیست، گاهی ممکن است تند و پرتنش شود و گاهی هم آرام. گاهی ممکن است اختلافات زناشویی ریتم زندگی را برهم بزند و زوجین با درد دل کردن درباره این اختلافات، ریتم را تندتر و پرتنش‌تر کنند، چراکه با فردی درباره مشکلات خود مشورت می‌کنند که نباید.

روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنند زوجین هیچ‌گاه درباره مشکلات یا مسائل زناشویی با والدین، خواهر، برادر یا دوستان خود درد دل نکنند،زیرا امکان آسیب به زندگی مشترک وجود دارد. درواقع ممکن است دوستان از دوست خود طرفداری یکطرفه کنند و این توهم در زوج به وجود بیاید اوست که قربانی شده و باید جلوی این مشکل را بگیرد و همین هم می‌تواند به رابطه آسیب بزند.
از سوی دیگر اما در زمان شنیدن اختلافات زناشویی هرکدام از افراد بسته به فرهنگ، بینش، سبک زندگی و نگرش‌شان از زندگی متاهلی درباره آن اختلاف فکر می‌کنند، نظر می‌دهند و حتی راهکارهایی ارائه می‌دهند؛ راهکارهایی که ممکن است به درد مشکل زوج نخورد و حتی وخامت اوضاع را هم بدتر کند. بهترین راه برای حل مشکلات زناشویی، مشورت با روان‌شناس و کارشناس خانواده است. او با نظر کارشناسانه خود به دور از تعصبات دوستی و خانوادگی راهکارهای علمی ارائه می‌کند.