آغاز فصل جدیدی در همکاری‌ها و تعاملات رسانه‌ای ایران و سوریه

با سفر رئیس رسانه ملی به دمشق صورت گرفت

آغاز فصل جدیدی در همکاری‌ها و تعاملات رسانه‌ای ایران و سوریه

رئیس رسانه ملی، پنجم تیرماه در صدر یک هیأت بلندپایه رسانه‌ای و با هدف بررسی تقویت همکاری رسانه‌ای میان سوریه و ایران به دمشق سفر کرد.

سفر پیمان جبلی به سوریه در حالی انجام شد که پس از سفر تاریخی اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به ایران، فصل جدیدی در مناسبات و همکاری‌های تهران و دمشق آغاز شده است.
 قدردانی نخست وزیر سوریه از رسانه ملی
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نخست‌وزیر سوریه در دیدار با رئیس رسانه ملی در دمشق از حمایت‌ها و رویکرد خبری رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های جنگ تروریستی در این کشور قدردانی کرد.
حسین عرنوس گفت: شبکه‌های رسانه جمهوری اسلامی ایران در انعکاس واقعیت‌ها برای افکار عمومی جهان مؤثر بوده و از این جهت جای تشکر فراوان دارد.
عرنوس همچنین از حمایت رسانه ملی از سازمان رادیو و تلویزیون سوریه در پخش فنی قدردانی کرد.
رئیس رسانه ملی نیز با اشاره به این‌که امروز محور مقاومت منسجم‌تر از گذشته است، تصریح کرد: هماهنگی‌ها و همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه رسانه، زمینه ساز پیروزی رزمندگان مقاومت در میدان نبرد شده است.
جبلی گفت: جنگ روایت‌ها شدت گرفته و دشمن درصدد فتنه افکنی و تغییر حقایق و وقایع به نفع خود است. رئیس رسانه ملی گفت: در سایه همکاری‌ها بین رسانه‌های دو کشور از خلال تولید محتوا و تولید مشترک در زمینه فیلم و سریال می‌توان در برابر دروغ‌پردازی دشمن ایستاد.
وی گفت: این گونه همکاری‌ها، ملت‌های دو کشور را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند و زمینه‌ساز تحقق منویات دولت‌های دو کشور در ارتقای روابط به بالاترین سطوح است. جبلی در بخش دیگری از اظهارات خود، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به‌شدت محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر این عربده‌کشی دشمن صهیونیستی در کنار سوریه ایستاده است.
 جبلی: عادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی جایگاهی در جهان ندارد
رئیس رسانه ملی کشورمان در حاشیه نشست نخبگان جامعه فرهنگی سوریه تصریح کرد: یقین داریم رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی اسرائیل از بین رفتنی است.
پیمان جبلی با تاکید بر این‌که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی میان مردم منطقه و حتی جهان ندارد، افزود: در هر جای دنیا، زمانی که صدای واقعی مردم شنیده شود، مخالفت قطعی آنها را با عادی‌سازی روابط با یک رژیم کودک‌کش و متجاوز و اشغالگر به دنبال خواهد داشت. رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که هیچ فطرت پاکی از اشغالگری و کودک‌کشی و تجاوز حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: حرکت‌های نمایشی بعضی کشورها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در فهم و درک مردم از خوی تجاوزگری، سفاکی و اشغالگری رژیم صهیونیستی نداشته و نخواهد داشت، مساله‌ای که در این نشست از نخبگان سوری شنیده شد. 
بر پایه این گزارش، جبلی در سخنانی در این نشست تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی افکار عمومی از خطرهای ناشی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر دوش می‌کشند و لذا باید با تولید محتوا و تولید سریال‌ها و فیلم‌های هدفمند افکار جامعه را نسبت به این خطر بزرگ مصون بسازیم.
جبلی خاطرنشان کرد: ما در محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه، لبنان، فلسطین و یمن یقین داریم که مبارزات‌مان به نتیجه خواهد رسید، پیروزی از آن ماست و همان‌طور که حضرت امام خامنه‌ای وعده داده‌اند، رژیم سفاک صهیونیستی از بین خواهد رفت.