جشنواره فارابی امسال رتبه یک ندارد

جشنواره فارابی امسال رتبه یک ندارد

مهدی عباس‌زاده، دبیر شورای علمی جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: از میان 207 اثری که برای داوری در جشنواره فارابی ارسال شده بود 16 اثر برگزیده و شایسته تقدیر در دو بخش جوان و بزرگسال انتخاب شدند.

به گزارش جام‌جم، وی عنوان کرد: در بخش داخلی مجموعه آثاری که در دوره سیزدهم در سامانه ثبت شد 3088 اثر بود که این تعداد قدری کمتر از دوره قبل است. شاید این کاهش تعداد به علت شیوع کرونا بوده است اما امیدواریم با تحول صورت‌گرفته تعداد آثار برای دوره بعد بیشتر شود.وی گفت: در جوایز دو رتبه شایسته و برگزیده در سه سطح یک تا 3 داریم. در این دوره برگزیده رتبه یک نداشتیم. عمده آثار برگزیده رتبه سوم و شایسته تقدیر شدند. 
وی با بیان این‌که هرساله بخش مهم جشنواره شخصیت‌های پیشگام و پیش‌ساز هستند، ابراز کرد: پیشگام به استادانی که در رشته خود چهره، مرجع و نظریه‌پرداز هستند و رزومه علمی قوی دارند ولی مرحوم شدند گفته می‌شود. امسال برای نخستین‌بار در دور سیزدهم از گروه‌های علمی کمک گرفتیم و در این دوره 10 نفر، پنج شخصیت پیشگام و پنج شخصیت پیشتاز در عرصه علوم انسانی و اسلامی تقدیر و تجلیل می‌شوند.وی در پایان اضافه کرد: 84 اثر در بخش خارجی به دبیرخانه ارسال شده و درنهایت 65 اثر به بحث و بررسی رسید. در بخش بین‌الملل در سه حوزه ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و علوم دینی افراد  برتر تعیین شدند که نفرات برتر از کشورهای بنگلادش در حوزه اسلام‌شناسی و علوم دینی، از کشورهای فیلیپین، لبنان، مالزی، هند، پورتریکو و مراکش در حوزه اسلام‌شناسی، از لبنان در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی و از کشور بوسنی‌وهرزگووین در حوزه ایران‌شناسی آثار برگزیده شدند.