اخبار

اخبار

رئیسی در جلسه هیات دولت:
همه دستگاه‌ها در برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین فعال باشند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز هیأت دولت باگرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن‌اسلامی گفت: آزادگان نماد مقاومت، صبر، استقامت و ایستادگی ملت ایران هستند و برای کشور در سخت‌ترین روزها افتخار آفریدند. وی در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجتماع عظیم اربعین تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی به وظایف خود در تسهیل‌گری حضور مردم با همه توان عمل کنند و ستادهای مردمی را یاریگر خود بدانند. رئیسی با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی همه تمهیدات لازم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر  آیین اربعین، افزود: لازم است همه دستگاه‌ها به صورت جهادی چه در بُعد رایزنی‌های دیپلماتیک با کشور عراق و چه در تأمین زیرساخت‌های لازم، در زمینه تسهیل زیارت اربعین برای زائران فعال باشند.
رئیس‌جمهور همچنین به استانداری‌ها مأموریت داد تا با حمایت از گروه‌های مردمی و جهادی در استان‌ها، از ظرفیت عظیم این گروه‌ها در برگزاری راهپیمایی اربعین بهره ببرند. پیگیری مصوبات سفرهای استانی، محور بعدی سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت بود. 
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به پایان دور اول سفرهای استانی، پیگیری و اجرای مصوبات این سفرها را گام مکمل در تحقق اهداف سفرها دانست و از معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور خواست بر روند اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی به‌دقت نظارت کنند.رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این جلسه پس از استماع گزارشی درباره سرانه مصرف پروتئین در کشور، تنوع سبد مصرف پروتئین کشور را یک ضرورت دانست و باتوجه به ظرفیت آبزی‌پروری در جنوب و شمال کشور از وزیر جهادکشاورزی خواست موانع افزایش سرانه مصرف آبزیان را از سفره مردم برطرف کند.


وزارت اطلاعات یک تروریست با دامنه فعالیت فرامرزی را دستگیر کرد 
وزارت اطلاعات از دستگیری یک تروریست فرامرزی خبر داد و با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توفیقات الهی و مجاهدت‌های فداکارانه و هوشمندانه‌ سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از پر‌سابقه‌ترین و خطرناک‌ترین تروریست‌ها با دامنه‌ عملیات تروریستی فرا‌مرزی دستگیر و به زندان منتقل شد. بر مبنای رهگیری‌های اطلاعاتی چند‌ساله، این عنصر جنایت‌پیشه، سوابق فعالیت‌های تروریستی در چهار کشور منطقه را دارد و در مقطع اوج بحران سوریه، با حضور در آن کشور به عضویت گروهک‌های تکفیری‌ـ تروریستی درآمده و همراه با آنها در شهرهای حلب، حماه و ادلب به اعمال جنا‌یتکارانه و شیطانی پرداخته است.
این عضو حلقه‌ تروریسم فرا‌مرزی که متخصص سلاح‌های سنگین نیز است، پس از شکست تکفیری‌ها از مدافعان پر‌افتخار حرم و محدود شدن حوزه‌ عمل آنها در سوریه، پایگاه فعالیت‌های تروریستی خود را به دو کشور پیرامونی جمهوری اسلامی ایران منتقل و به یکی دیگر از گروهک‌های تروریست، جنایت‌‌پیشه و ضد وحدت امت اسلامی پیوست و به اقدامات خرابکارانه خود علیه ملت سرافراز ایران و تمامیت‌ارضی کشور ادامه داد. جان بر کفان گمنام ایران اسلامی اعلام می‌کنند که با توکل به ذات اقدس احدیت و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و در ادامه جهاد مستمر خود، بازداشت سایر جنایت‌پیشگان و تروریست‌ها را در هر نقطه و هر لانه‌ای که باشند، همچنان در دستور کار و مأموریت مقدس خود خواهند داشت.


توضیحات وزیر ارتباطات درباره اختلال اینستاگرام 
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر، گفت: این اختلال بر اثر یک مشکل فنی بوده است. دوشنبه در مسیر تامین ترافیک بعضی از پلتفرم‌های خارجی، مشکلی به‌وجود آمده بود که چند‌ساعته هم حل شد. شرکت زیرساخت هم اطلاعیه‌ای در این خصوص داده بود. 
عیسی زارع‌پور در مورد سرعت اینترنت تصریح کرد: همین دیروز(سه‌شنبه)نتیجه تست سرعت اینترنت منتشر شد که دو رتبه بهبود یافته بودیم. هروقت نتیجه تست سرعت اینترنت کم می‌شود همه تیتر می‌زنند که سرعت اینترنت نزول چند‌پله‌ای داشته است ولی روز سه‌شنبه اعلام کردند سرعت اینترنت دو‌پله ارتقا کرده است که به رتبه 70 رسیدیم و وضعیت‌مان در اینترنت همراه بهبود یافته است. وی افزود: در حوزه اینترنت ثابت وضعیت خوب نیست ولی سرعت اینترنت همراه افزایش پیدا کرده است. بخشی از این اختلالات طبیعی است و بخشی هم غیرطبیعی است که در‌تلاشیم علت آن را دریابیم و با مقصران هم حتما برخورد خواهد شد. وزیر ارتباطات گفت: در حال بررسی سهوی یا عمدی بودن این اتفاقات هستیم و کسی به‌دنبال‌ اختلال نیست و با مسببان هر اختلالی که عمدی باشد با شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.