تبیین مفهوم ایثار و شهادت جزو اصول سند تحول صداوسیماست

دکتر جبلی در دیدار هیات‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی

تبیین مفهوم ایثار و شهادت جزو اصول سند تحول صداوسیماست

در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، هیات‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان صداوسیما دیدار و گفت‌وگو کردند. دکتر پیمان جبلی در این دیدار، با اشاره به سند تحول ارائه شده رسانه‌ملی در دوره جدید مدیریتی، تصریح کرد: موضوع فرهنگ ایثار و توجه به ایثارگران در رسانه‌ملی از جایگاهی والا برخوردار است و بر این اساس، یک بند از بندهای 12گانه سند تحول صداوسیما به این موضوع اختصاص یافته‌ است.

وی ماموریت ذاتی سند تحول صداوسیما را پرداختن به موضوع ایثار، جهاد و شهادت اعلام کرد و افزود: وجود قابل توجه نیروهای متعهد و متخصص ارزشمند ایثارگر در حوزه‌های مختلف و در رده‌های گوناگون صداوسیما، عاملی مهم ‌برای تضمین اجرای فرهنگ متعالی ایثار، جهاد و شهادت است.
رئیس رسانه‌ملی با اعلام آمادگی صداوسیما برای تولید آثار فاخر در حوزه‌های مختلف به ویژه در قالب آثار نمایشی، نمایندگان حاضر در این نشست را به لزوم توجه به بودجه تخصیصی صداوسیما جلب و اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم، شرایط تولید آثار فاخر ماندگار در رسانه‌ملی بیش از گذشته بهبود یابد.
رئیس و اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با دکتر جبلی، با قدردانی از تلاش رسانه‌ملی در اهتمام به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، آمادگی خود را برای همراهی بیش از پیش با صداوسیما برای تبیین موضوعات موردعلاقه طرفین در حوزه ماموریت این فراکسیون اعلام کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی، درباره پیگیری نمایندگان عضو فراکسیون ایثارگران، در زمینه ساماندهی وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی گزارش مبسوطی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام نوروزی همچنین استقبال برخی دستگاه‌های اجرایی برای تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر را شایسته قدردانی دانست و نسبت به تعلل بعضی از دستگاه‌ها در ساماندهی این امور گلایه کرد.
پیام رئیس رسانه‌ملی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان 
همچنین دکتر پیمان جبلی، رئیس صداوسیما با ارسال پیامی، سالروز بازگشت افتخارآفرینان آزادگان به مهین اسلامی را گرامی داشت. متن وی به این شرح است:روز بزرگ آزادگان از راه رسید. روزی فراموش نشدنی که اشک شوق استقبال از آزادگان سرافراز، سرازیر بود و همگان در راه آن اسوه‌های مقاومت و شیران بیشه شجاعت و رشادت، گل می‌ریختند. آزادگان پرصلابتی که سرمشقی چون کاروان اسیران کربلا و معلمی چون امام سجاد(علیه‌اسلام) و حضرت زینب(سلام ا... علیها) داشتند و چه تقارن عجیبی رخ داده که امسال، سالروز آزادی آزادگان غیور با روزهای حرکت کاروان اسرای کربلا به شام همزمان شده است. 1383سال پیش در چنین روزهایی، کاروان اسرای کربلا، منزل به منزل از عراق و شام می‌گذشتند تا پیغامبر عاشورای حسین(علیه‌السلام) باشند چنانچه آزادگان سربلند ما هم با سرمشق قراردادن مکتب سجادی و زینبی، پیام‌آوران حماسه‌های دفاع‌مقدس و وارثان همرزمان شهیدشان شدند تا شکوه مقاومت را در تاریخ سترگ ایران عزیز ثبت کنند. برای تمام آزادگان دلاور و به‌خصوص 124عزیز همکار شاغل و بازنشسته سازمان صداوسیما که ردای پرافتخار آزادگی بر تن دارند و خانواده‌های محترمشان که سال‌ها، رنج دوری را صبر کردند، آرزوی سلامت و توفیق دارم. بی‌شک شما عزیزان، ستاره‌های درخشان رسانه‌ملی و مایه مباهات تک‌تک ما هستید.