مهارت‌های عذرخواهی در زندگی مشترک

مهارت‌های عذرخواهی در زندگی مشترک

اختلاف جزئی از ارتباط است. برای همه زن و شوهر‌ها پیش می‌آید که گاهی ناخواسته به علت یک اختلاف نظر یا سوء‌تفاهم شروع به جر و بحث و دعوا می‌کنند و یکدیگر را می‌رنجانند اما برای عمیق‌تر نشدن اختلافات، زن و شوهرها باید راهکارهای عذرخواهی و دلجویی از یکدیگر را بلد‌باشند.

معذرت‌خواهی مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است که باید همه همسران این مهارت را بیاموزند. معذرت‌خواهی از همسر تنها گفتن کلمه ببخشید یا متاسفم نیست. کار‌های زیادی برای این عذرخواهی باید انجام دهیم؛ از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباه گرفته تا عذرخواهی صادقانه و خیلی از کارهای دیگر که با توجه به شرایط و شدت ناراحتی همسرتان باید انجام دهید.
برای عذرخواهی کردن در درجه نخست باید به کار یا رفتاری که انجام داده‌اید و سبب شده همسرتان ناراحت شود فکر کنید و به این نتیجه برسید که کارتان اشتباه بوده است و مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.
به صورت شخصی، حضوری و رو در رو از همسرتان عذرخواهی کنید و هیچ گاه به شکل پیام یا ایمیل یا نامه از او عذرخواهی نکنید. علاوه بر اینها عذرخواهی باید صمیمانه باشد. از طرف دیگر اگر از همسرتان ناراحت هستید و او برای این عذرخواهی پیشقدم شده، عذرخواهی‌اش را بپذیرید و نگذارید اختلافات‌ طولانی شود.