چه کسانی دنبال ناکامی تیم‌ملی هستند؟

چه کسانی دنبال ناکامی تیم‌ملی هستند؟

«حزب باد» همچنان در تلاش است تا در آستانه یکی از تاریخی‌ترین و مهم‌ترین جام‌های جهانی تاریخ برای ایران، آتش تفرقه به اردوی تیم‌ملی بیفکند. آنها که در دوره کارلوس کی‌روش، بر آتش دو قطبی شدن فوتبال دمیدند و پرسپولیسی‌ها و برانکو را مقابل کی‌روش و تیم‌ملی گذاشتند، حالا تلاش می‌کنند بازیکنان را علیه سرمربی و همینطور فدراسیون بشورانند. در این‌که اسکوچیچ به لحاظ فنی و مدیریتی در حد و اندازه‌های ایران نیست شکی وجود ندارد. در این‌که اگر او برکنار می‌شد و یک مربی بزرگ به جایش می‌نشست، شرایط بهتر می‌شد هم شکی نیست اما بردن فضای فوتبال به سمت تفرقه و ایجاد حاشیه‌ با اخبار دروغین، راهی برای ضربه زدن به اصل تیم‌ملی است.

آیا فردی چون «م.ر» که از سردسته‌های این باند است و برای رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی کار می‌کند، با تشویش و تفرقه‌افکنی هدفی جز خدمت به استکبار جهانی و رسانه‌هایشان دارد؟ آیا او و هم‌کیشانش قلبا دوست دارند تیم‌ملی ایران مقابل غربی‌ها برنده باشد؟ سیاست رسانه‌ای افرادی مانند «م.ر» گویای تلاش‌های شبانه‌روزی برای به حاشیه کشیدن تیم‌ملی است. در دوران حضور کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی این فرد بارها و بارها در رسانه‌های معاند و همینطور فضای مجازی، طرفداران تیم‌ملی و پرسپولیس را سرشاخ کرد. بعد از حذف مربی پرتغالی، او به تعریف و تمجید شدید از ویلموتس پرداخت. وقتی فهمید این مربی بلژیکی هیچ چیزی در چنته ندارد ناگهان تبدیل به منتقد او شد! در زمان انتخاب دراگان اسکوچیچ هم به دلیل مراودات پشت پرده «م.ر» به منتقدان این انتخاب حمله کرد. تا ماه‌ها به شماتت این و آن پرداخت اما همین امروز تبدیل به منتقد شماره یک این مربی شده است؛ چرا؟ چون اسکوچیچ یکی از رفقای ملی‌پوش او را در فهرست انتخابی قرار نداده است. 
تغییر رنگ مداوم این فرد و حامیانش در شبکه‌های معاند، تبدیل به یک اتفاق تکراری شده و می‌توان استنباط مختلفی از آن داشت. در پس پرده این رفتارها می‌توان شاهد یک طرح برنامه‌ریزی شده برای ناکامی فوتبال ایران بود. تیم‌ملی هر چند به ساحل آرامش نرسیده ولی حداقل گام مهمی برای آماده‌سازی خود برداشته و قرار است در حد فاصل اول تا پنجم مهرماه دو بازی تدارکاتی مهم با اروگوئه و سنگال برگزار کند. این اردو فرصت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اتحاد ملی است. فرصتی است تا ملی‌پوشان کنار هم قرار گیرند و به دور از اختلاف سلیقه‌ها برای برد ایران یکصدا شوند. منتهی برای معاندان و افرادی چون «م.ر» اتحاد ملی‌پوشان در تعارض با محور عملیات رسانه‌ای‌شان جهت به حاشیه بردن تیم‌ملی است و نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از طریق دو بازیکن تیم‌ملی و همینطور یک بازیکن سابق ایران به این اتحاد ضربه بزنند. بدون شک این گروه از آدم‌ها به دنبال اهداف شخصی خود هستند نه موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی. درخشش ایران در جام‌جهانی و بازی آبرومندانه مقابل انگلیس و آمریکا به نفع اربابان آنها نیست.