بدترین شروع کلوپ با لیورپول

شاهکار تن‌هاگ در اولدترافورد

بدترین شروع کلوپ با لیورپول

به احتمال زیاد بیشتر هواداران منچستریونایتد بعد از سوت پایان بازی با لیورپول، با خود می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد که این تیم در دیگر بازی‌ها نمی‌تواند این طور بازی کند. حالا به لطف پیروزی شاگردان تن‌هاگ در هفته سوم که مقابل دشمن دیرینه‌شان به دست آوردند، اتفاقی رخ داد که در چند سال اخیر کاملا بی‌سابقه بوده است. حالا منچستر سه امتیازی در رده چهاردهم لیگ جزیره قرار گرفته و در دو رده پایین‌تر لیورپول را می‌بیند که فقط دو امتیاز کسب کرده است. این در واقع بدترین شروع یورگن کلوپ در لیورپول در چند سالی است که روی نیمکت این تیم نشسته است.

صحبت‌های کلوپ بعد از پایان بازی هم نشان می‌داد که او چقدر از نحوه بازی تیمش ناراضی بوده است. مربی آلمانی قرمزهای آنفیلد در این باره گفت: واضح است که دوست نداریم چنین شرایطی را ببینیم. 
دو امتیاز از ۹امتیاز شروعی نیست که ما می‌خواستیم. صحبت کردن در مورد این شرایط در رختکن آسان است اما باید با واقعیت روبه‌رو شویم. ما نمی‌توانیم به گل خوردن ادامه دهیم. آنها امروز بهتر از ما شروع کردند. این روند باید تغییر کند. من نگران وضعیت تیم خودم هستم. 
یکی از نکات جالب در مورد منچستر قبل از شروع بازی، نیمکت نشین شدن هری مگوایر و کریس رونالدو بود. در حالی که خیلی‌ها از این تصمیم تن‌هاگ متعجب بودند، بعد از گذشت 30 دقیقه مشخص شد که سرعت منچستر در مقایسه با دو بازی قبلی، تفاوت زیادی داشت و همین مساله لیورپول را به دردسر انداخت. صحبت‌های مربی هلندی بعد از این بازی هم بسیار مهم بود: ما می‌توانیم الان و بعد از این بازی بزرگ در مورد تاکتیک‌ها صحبت کنیم اما همه چیز به نگرش بستگی دارد. من از عملکرد تیمم راضی هستم اما ما باید در هر بازی اینطور باشیم. هر بازی در لیگ‌برتر دشوار است.
از طرف دیگر، تن هاگ با این بردی که کسب کرد به یک رکورد جالب رسید. او حالا تنها مربی شیاطین سرخ در تاریخ این باشگاه است که در اولین مواجهه با لیورپول، پیروز از زمین خارج شده است. این بازی برای 
دو بازیکن دیگر هم نکات ویژه‌ای داشت. اول این‌که مارکوس راشفورد توانست بعد از 997 دقیقه برای منچستر گل بزند. از آن طرف هم محمد صلاح با تک گلی که زد، تعداد گل‌هایش به من‌یو را به عدد 10 رساند و از این حیث بین بازیکنان لیورپول رکورددار شد.