بلیت سینما با قیمت شناور ارزان شد

بلیت سینما با قیمت شناور ارزان شد

دبیر شورای صنفی نمایش با بیان این‌که طرح قیمت شناور برای بلیت‌های سینما از امروز اجرا می‌شود، جزئیات این طرح را تشریح کرد.

همایون اسعدیان با بیان این‌که طرح بلیت شناور مدتی قبل از سوی شورای صنفی نمایش ارائه شد، گفت: تمام سینماهای کشور مجاز هستند به‌جز روزهای سه‌شنبه که بلیت سینماها از گذشته نیم‌بها فروخته می‌شد، براساس آنچه در شورای صنفی نمایش تعیین‌شده قیمت بلیت فیلم‌ها را در سئانس‌های مختلف تغییر دهند. در این طرح سقف قیمت بلیت همچنان همان ۴۵هزار تومان باقی می‌ماند.

به این ترتیب سینماهای سراسر کشور مجاز هستند از روز شنبه سئانس‌های اول و دوم خود را که معمولا در ساعت‌های ۱۱ و ۱۳ هستند به قیمت نیم‌بها عرضه کنند: سینماهای مدرن ۲۲۵۰۰ تومان، سینماهای ممتاز ۱۷۵۰۰ تومان و سینماهای درجه یک ۱۲۵۰۰ تومان.

چهار سئانس بعدی که معمولا در ساعت‌های زوج یا فرد بعدازظهر تا شب هستند مثل ۱۵، ۱۷،۱۹ و ۲۱ به دو بخش تقسیم می‌شود و سینمادارها می‌توانند دو سئانس را در سینماهای مدرن با قیمت ۳۵ هزار تومان، در سینماهای ممتاز با قیمت ۲۵هزار تومان و سینماهای درجه یک با قیمت ۲۰هزار تومان عرضه کنند و بلیت دو سئانس دیگر را هم می‌توانند با همان قیمت فعلی عرضه کنند.  مدیران سینما براساس موقعیت جغرافیایی سینما و با توجه به تقاضای مشتریان خود که ساعت‌های پیک را متغیر می‌کند، خودشان تصمیم می‌گیرند که بلیت با قیمت بالاتر را در کدام ساعت و سئانس عرضه کنند.

همچنین قیمت شناور بلیت در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز اعمال خواهد شد و فقط روزهای سه‌شنبه اجرا نمی‌شود.