فرصت بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی برای رئیسی

فرصت بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی برای رئیسی

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در این رویداد گفت: حضور رئیس‌جمهور در این اجلاس موقعیت خوبی را فراهم می‌آورد تا او با رهبران دیگر کشورها دیدارهای دو جانبه و چندجانبه داشته‌ باشد.

به طور کلی در چنین شرایطی هیات‌های نمایندگی خارجی برای دیدارهای دیپلماتیک به طی کردن پروتکل‌های مفصل نیاز دارند اما مجمع عمومی سازمان ملل این حسن را دارد که در کمترین زمان این هماهنگی صورت گیرد.
وی دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان ایرانی و خارجی مقیم نیویورک را فرصتی دیگر برای رئیس‌جمهور خواند تا در قالب ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها دیدگاه‌های دو طرف شنیده شده و ابهامات پیرامون مسائل مرتبط با ایران برطرف شود.
این کارشناس حوزه روابط بین‌الملل به محتوای سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاسیه عمومی سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که هم افراد حاضر در جلسه و هم خبرگزاری‌ها شنونده این سخنان هستند، آقای‌رئیسی می‌تواند از این موقعیت به خوبی استفاده کند و سیاست‌های ایران در رابطه با برجام، تحولات منطقه،‌ مسائل بین‌المللی، حقوق بشر و موضوعات مرتبط با خلع سلاح را تبیین کند.
بهشتی‌پور مصاحبه اختصاصی با شبکه‌های رسانه‌ای و خبرگزاری‌ها را از دیگر فرصت‌ها برای دفاع از منافع ایران دانست و تاکید کرد: از آنجا که سوالات در این نشست‌ها به طور کلی به صورت چالشی مطرح می‌شود، رئیس‌جمهور می‌تواند با بیان روشن و اشراف کافی نسبت به مسائل در قالب دیپلماسی عمومی تاثیرگذار باشد.