وضعیت‌قرمز در اردوی‌سرخ

جو پرسپولیس با 2اتفاق به هم ریخت

وضعیت‌قرمز در اردوی‌سرخ

اوضاع «رنگ‌بندی» در پرسپولیس جالب نیست. وقتی لیگ موقت تعطیل شد همه چیز در اردوی سرخ‌ها سبز بود. اما الان اوضاع به قرمزی می‌زند که اگر بدبینانه نگاه کنیم رو به سیاهی هم می‌رود. چه شد اردوی سرخ‌ها ناگهان به هم ریخت؟

 شوک اول: دیاباته 
شیخ دیاباته قرار بود با لوکادیا، خطرناک‌ترین و زهرآگین‌ترین خط حمله کل تاریخ لیگ برتر را شکل بدهد اما روز یکشنبه، یعنی همین سه روز پیش، شوک عجیبی به یحیی گل‌محمدی وارد شد. دیاباته حین تمرین از ناحیه چهارسر ران مصدوم شد و بررسی‌های تکمیلی و پاراکلینیکی صحت مصدومیت او را مشخص کرد. او هشت هفته از میادین دور خواهد بود، یعنی حدود 56روز، شاید کمی بیشتر و شاید کمی کمتر. به این ترتیب دیاباته رفت تا ابتدای نیم‌فصل دوم. او بازی‌های نسبتا قابل توجهی را از دست خواهد داد و به این ترتیب لوکادیا باید یک تنه بار خط حمله را بر دوش بکشد. 
نکته: پیش از انعقاد قرارداد دیاباته با پرسپولیس گفته می‌شد او مصدوم است. حالا هم که این‌گونه مصدوم شد. می‌گویند این مصدومیت بی‌ارتباط با آن شایعات مصدومیتش هنگام انعقاد قرارداد نیست؛ راست و دروغش با راوی. 
 شوک دوم: سعید صادقی
این یکی هم خیلی بد است که تکنیکی‌ترین بازیکن تیم آسیب ببیند و فعلا شرایط معلوم نباشد. سعید صادقی نه در تمرینات پرسپولیس بلکه در تمرینات تیم‌ملی مصدوم شده است. نوع مصدومیت این بازیکن از ناحیه همسترینگ است و به‌سرعت تحت درمان قرار گرفته. گفته می‌شود صادقی برای این‌که کی‌روش را مجاب به حضور خودش در جام‌جهانی قطر کند در تمرینات به‌شدت خودش را تحت فشار قرار داده تا خودی نشان بدهد، اما این موضوع به ضررش تمام شد. البته ناگفته نماند صادقی در دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان هم مصدومیت جزئی داشت. خلاصه این‌که پتانسیل بالایی برای مصدوم شدن داشت و این پتانسیل را در تمرینات تیم‌ملی نشان داد. 
نکته: کادر پزشکی تیم‌ملی امیدوارند این بازیکن روزهای آینده مجدد برای تمرین کردن آماده شود؛ هر چند خبرهای دیگر حاکی از دوری نسبتا طولانی‌مدت‌تری او از فوتبال است؛ شاید یک هفته، شاید هم دو ماه! 
 تنها اتفاق مثبت 
هر چند اوضاع صادقی و دیاباته جالب نیست اما حداقل این است که از وحید امیری، بازیکن مصدوم پرسپولیس خبرهای خوبی برای هواداران به گوش می‌رسد. وحید امیری که بدون احتساب بازی‌اش مقابل ذوب آهن شش ماه از میادین دور بوده حالا پس از سپری کردن روند درمانش در اردوی تیم‌ملی پا به توپ شده است. او به‌زودی برای پرسپولیس هم پا به توپ می‌شود.