تلنگر

تلنگر

2 شهردار و یک پیمانکار، مقصران مرگ دختر 4ساله
پرونده دو شهردار و یک پیمانکار که در سقوط مرگبار دختر چهارساله به چاه مقصر شناخته شده بودند، با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه به دادگاه ارسال شد. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بعدازظهر نوزدهم تیر امسال دختری چهارساله همراه پدرش برای تفریح به فضای سبزی در محدوده افسریه تهران رفت، غافل از این‌که حادثه تلخی قرار است برایش رقم بخورد. دخترک مقابل دوربین پدر ایستاده بود تا از او عکس یادگاری بگیرد اما ناگهان ناپدید‌شد. پدر به جست‌وجو در آنجا پرداخت که ناگهان متوجه شد دخترش داخل چاه افتاده و از نیروهای آتش‌نشانی کمک خواست. آتش‌نشانان پیکر زخمی دختربچه را بیرون آوردند که او بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد. بعد از این اتفاق خانواده معصومه بابت مرگ او در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران و نزد بازپرس میثم حسین‌پور شکایتی را مطرح کردند. او دستور تحقیقات دراین‌باره را صادر کرد که معلوم شد در آن فضای سبز چاه‌های پرخطر و نیز میلگردهای رهاشده‌ای نیز وجود داشته که می‌توانست برای بچه‌های دیگر پرخطر باشد و شهرداری و پیمانکار در ارتباط با ایمن‌سازی محل، نظارت کافی را انجام نداده بودند. 
 در ادامه کارشناس رسمی دادگستری و هیات سه‌نفره کارشناسان در محل حادثه حضور یافتند و بعد از بررسی آنجا اعلام کردند شهردار منطقه 15 در این حادثه 50درصد مقصر شهردار ناحیه 5 این منطقه 40درصد و پیمانکار فضای سبز نیز 10درصد مقصر هستند. بنابراین به این سه متهم، اتهام تسبیب در قتل شبه‌عمد تفهیم و برایشان قرار قانونی صادر شد. 
بعد از اخذ آخرین اظهارات متهمان، پرونده دیروز با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه متهمان به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. 

زنی که قربانی کاهش وزن شد
زن جوان در جریان عمل لیپوساکشن برای لاغرشدن جان‌باخت و همسرش از کادر درمان شکایت کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دو روز پیش یکی از ماموران انتظامی با بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و او را در جریان مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از کلینیک‌های زیبایی در شمال‌ تهران قرار داد. شوهر زن فوت‌شده در جریان تحقیقات گفت: همسرم اضافه‌وزن داشت و هر کاری انجام داد نتوانست وزنش را کاهش دهد. در گفت‌وگو با چند نفر از دوستانش متوجه شد که آنها از طریق یک صفحه اینستاگرامی با یک کلینیک زیبایی در شمال تهران آشنا شده و با حضور در آنجا عمل لیپوساکشن را انجام داده و به وزن ایده‌آل رسیدند. با هم چند بار به کلینیک موردنظر در شمال تهران رفتیم. پزشک معالج دستور انجام چند آزمایش را داد که آنها را انجام دادیم.
 مرد پزشک بعد از دیدن نتایج آزمایش‌ها به ما گفت عمل با موفقیت انجام می‌شود و همسرم بعد از دو تا سه روز بستری می‌تواند مرخص شود. با اطمینانی که پزشک به من و همسرم داد او تصمیم گرفت این جراحی را انجام دهد. همسرم را به بیمارستان بردم و در آنجا بستری شد. در ادامه او به اتاق‌عمل رفت. 
به من گفتند عمل یک‌ساعت‌ونیم طول می‌کشد اما این عمل چهارساعت به طول انجامید. نگران حال همسرم بودم که پرستاری آمد و گفت همسرتان زیر عمل دوام نیاورد و فوت شد. از مرگ همسرم شوکه شدم. حالا از پزشک معالج و تیم درمان او شکایت دارم چراکه آنها قصور کرده و باعث مرگ همسرم شدند. 
این در حالی بود که تیم معالج کلینیک اعلام کرد همه تلاش خود را برای نجات جان این بیمار زن به کار گرفت اما او فوت شده است.  پرونده مرگ این زن با توجه به نبود صلاحیت رسیدگی در دادسرای جنایی تهران به دادسرای جرایم‌پزشکی تهران ارسال شد.

سوءقصد به قاضی 
دادستان سیستان و بلوچستان گفت: سوءقصد به قاضی دادسرای سراوان نافرجام ماند و آسیبی به وی وارد نشده است. مهدی شمس‌آبادی در این باره گفت : افراد مسلح به‌سمت خودروی قاضی شعبه 2 دادسرای شهرستان سراوان تیراندازی کردند.