نسخه Pdf

آمادگی بیشتر برای چالش‌ها

درباره کتاب «مثل مادری»

آمادگی بیشتر برای چالش‌ها

کتاب «مثل مادری» مجموعه‌ای از بیست روایت‌ با موضوع رابطه مادر و فرزندی در دنیای امروز است.

چالش‌های مادری کردن به‌ویژه در تربیت فرزند اول گاهی برای مادران جوان سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. بعد از تولد فرزندم و قرار گرفتن در چنین موقعیتی به‌دنبال راهی برای برقراری ارتباط با دیگر مادران بودم تا قدمی برای هم‌افزایی روحیه نشاط و سرزندگی جمعی در میان این قشر تأثیرگذار در جامعه بردارم.برای من که نوشتن یکی از جدی‌ترین فعالیت‌هایم بوده و هست، نوشتن از مادری بهترین راهکار بود. از سوی دیگر به راهنمایی استادان بزرگوارم بهتر بود از موضوعی می‌نوشتم که بیشترین مواجهه را با آن داشتم و بیشترین میزان زمان، توانایی و انرژی‌ام را صرف آن می‌کردم. از آنجا که مادری کردن در تمام لحظات زندگی من جاری است، برای نوشتن از آن، کافی بود آنچه را دیده‌ام و با تمام وجود لمس کرده‌ام و در لایه‌های درهم‌تنیده ذهنم وجود دارد، بنویسم. تلاشم واژه‌هایی شد که بی‌امان روی کاغذ جاری می‌شد.
 نوشتن این کتاب تلاقی دو رسالت مهم در مسیر زندگی من بود: رسالت مادری و رسالت نوشتن. به همین دلیل سعی کردم دغدغه‌ها، رفتارها و اتفاق‌های جدیدی را که در ارتباط با فرزندم تجربه کرده‌ام، روشن، بدون ابهام و البته جذاب روایت کنم. در روایت‌های کتاب مثل مادری موقعیت‌های مواجهه با فرزند را به‌گونه‌ای توصیف کرده‌ام که مادران بعد از مطالعه کتاب اگر در شرایط مشابهی قرار بگیرند، با آمادگی بیشتری می‌توانند با چالش‌های آن موقعیت رو‌به‌رو شوند و تصمیمات بهتری بگیرند، از شرایط راضی‌تر باشند و در ارتباط با فرزندشان بهتر عمل کنند. مهم‌ترین نکته‌ در روایت‌های کتاب مثل مادری که شاید جامع همه مطالب بیان‌شده در کتاب باشد 
«احترام و ابراز محبت بی‌منت» به فرزندمان است. دو کلید طلایی در پرورش فرزند که یکی بدون دیگری کافی نخواهد بود. کتاب مثل مادری بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲۳ صفحه و در قطع رقعی توسط نشر ثانی چاپ و منتشر شد. روان‌شناسان، مشاوران و کارشناسان حوزه کودک، کتاب را خواندند و تأیید کردند. چنان‌که دو نفر از استادان دانشگاه، خانم دکتر فاطمه سیدموسوی و حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی یادداشت‌هایی نوشتند و مطالعه آن را به مخاطبان پیشنهاد کردند. همچنین به همت معاونت محترم تبلیغات آستان قدس رضوی، کتاب مثل مادری در رواق کتاب حرم مطهر امام رضا(ع) رونمایی شد و در مدت کوتاهی به‌دلیل استقبال خوانندگان به چاپ دوم رسید.مخاطبان این کتاب فقط مادران جوان نیستند بلکه طی این مدت از سوی مادربزرگ‌ها و دختران جوان بازخوردهای فراوانی دریافت کرده‌ایم.در راستای رسالتی که به‌عهده خود می‌دانیم، درصدد هستیم این کتاب را به دست همه مادران ایران‌زمین برسانیم. نشر ثانی امکان تهیه کتاب را با تخفیف و ارسال رایگان فراهم آورده است. برای همه مادران و فرزندان سرزمینم سلامت و شادی آرزو می‌کنم.

راضیه نوروزی - نویسنده