کلاهبرداری دزد اینترنتی از مشتریان رستوران‌های معروف

کلاهبرداری دزد اینترنتی از مشتریان رستوران‌های معروف

مرد شیاد که به بهانه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، مشتریان رستوران‌های معروف در مشهد را به دام می‌انداخت و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تابستان امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. 
شاکی در جریان تحقیقات گفت: یک شب برای صرف شام به یکی از رستوران‌های معروف شهر مشهد رفته بودم. مردی که میز روبه‌رو نشسته بود، به سمتم آمد و باب گفت‌وگو را باز کرد. مدعی بود سال‌هاست در زمینه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال فعالیت دارد و اگر سرمایه‌گذاری کنم، سود چند برابری از سرمایه‌ام نصیبم می‌شود. شماره تلفنش را داد و رفت. همین باعث شد سرمایه‌گذاری کنم. چند روز بعد دوباره او را دیدم و فریبش را خوردم و با اعتماد به وی، برایم 20میلیون تومان ارز دیجیتال خرید. رمز کیف الکترونیکی را هم به من داد. اما بعد از دو روز که برای سرکشی به حسابم رفتم، متوجه شدم خالی است. آن مرد متواری شده و تلفنش خاموش بود. فهمیدم سرم کلاه گذاشته است.  این در حالی بود که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس فتا شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با چهره نگاری رایانه‌ای از متهم فراری معلوم شد رد او در همه این شکایت‌ها وجود دارد و همه در رستوران‌های معروف سطح شهر مشهد گرفتار او شده‌اند و فریب چرب زبانی‌هایش را خورده‌اند. سرانجام با گذشت پنج ماه از فرار این متهم، ردش در خانه‌ای در جنوب شهر مشهد به دست آمد و بازداشت شد.  متهم بعد از انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی، بازجویی و مدعی شد اشتباهی بازداشت شده ودر ماجرای این کلاهبرداری‌های سریالی نقشی ندارد. اما وقتی در مواجهه حضوری با شاکیان قرار گرفت، سکوت خود را شکست و اعتراف کرد‌: از یک سال و نیم پیش با این شیوه کلاهبرداری از طریق یکی از دوستانم آشنا شدم که به این طریق وضع مالی خوبی به دست آورده بود . بعد از دو ماه آموزش کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال به تنهایی شروع کردم به کلاهبرداری از مردم. به رستوران‌های مشهد می‌رفتم و مشتریان را از روی نحوه لباس پوشیدن آنها و نوع خودروی‌شان انتخاب می‌کردم. 
 وی افزود : بعد به بهانه‌های مختلف به آنها نزدیک می‌شدم و کنارشان سر یک میز می‌نشستم و درباره سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال حرف می‌زدم. اگر در همان جلسه فریب می‌خوردند که برایشان ارز دیجیتال می‌خریدم و رمز آن را هم خودم برمی‌داشتم و روز بعد آن را برداشت می‌کردم . اما اگر مجاب نمی‌شدند چند جلسه مقابل آنها در رستوران‌ها ظاهر می‌شدم و آخر برای سرمایه‌گذاری با سود دو برابری خرید ارز دیجیتال فریب‌شان می‌دادم. از 20میلیون تا 100میلیون تومان از هر فردی برای سرمایه‌گذاری زود بازده می‌گرفتم و با این ترفند سر همگی کلاه گذاشتم. 
سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف‌های متهم، تحقیقات از او ادامه دارد . با هشدار به مردم از آنها می‌خواهیم فریب این‌گونه افراد را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال نخورند و سرمایه‌شان را برباد ندهند.