کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

5مصدوم در ریزش سقف ساختمان دادگستری اهواز
عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مهر گفت: ساعت 11 و 59دقیقه دیروز در پی ریزش قسمتی از سقف ساختمان دادگستری در منطقه امانیه اهواز و مصدومیت افرادی در آنجا نیروهای امدادی اورژانس به محل اعزام شدند. پنج نفر در این حادثه مصدوم شدند که یکی از آنها در محل درمان شد و چهار نفر دیگر هم برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند. 

2 کشته در سقوط از کوه صفه
سه نفر موقع کوهپیمایی در کوه صفه اصفهان سقوط کردند که دونفرشان که مرد بودند فوت شدند و زن مصدوم هم نجات یافت و روانه بیمارستان شد.
فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این باره به ایسنا گفت‌: روز جمعه فردی با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفت و از سقوط دو مرد حدودا ۳۰ ساله در مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه اطلاع داد. در ادامه سه گروه تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ایستگاه شماره ۳ سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدندکه معلوم شد هردو مرد مصدوم در این حادثه فوت شده‌اند. اجساد آنها با رعایت اصول ایمنی، استفاده از برانکارد و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد‌. بعداز این حادثه سقوط سه متری زنی حدودا 40ساله به قسمت زیرین قله کوه صفه به آتش‌نشانی گزارش شد و نیروهای امدادی توانستند این زن مصدوم را نجات داده  و برای درمان به بیمارستان منتقل کنند. 

مرگ مرد محیط‌بان هنگام ماموریت کاری 
محیط‌بان ملایری هنگام انجام ماموریت ناپدید شد و بعد از چند روز جسد او در منطقه حفاظت شده لشگردَر پیدا شد. 
عباس نجاری، رئیس اداره محیط زیست ملایر استان همدان به ایرنا گفت‌: از ساعت 17 عصر پنجشنبه بیست و ششم آبان امسال ارتباط یاسین یاری، محیط‌بان ۲۷ساله ملایری هنگام انجام ماموریت در منطقه حفاظت شده لشگردَر با مرکز و همکارانش قطع شد. عملیات جست‌و‌جو در اسرع وقت از سوی محیط‌بانان و نجات‌گران جمعیت هلال احمر آغاز شد تا این‌که ساعت 7 و 30 دقیقه  صبح شنبه جسد وی در منطقه حفاظت شده لشگردَر کشف شد‌. هنوز دلیل سقوط و فوت وی مشخص نیست و پلیس در ارتباط با مرگ وی در حال تحقیقات است. 

عامل تیراندازی مرگبار بازداشت شد 
مردی که دو نفر را در جایگاه سوخت شهر زهکلوت استان کرمان به قتل رسانده و متواری بود، در دلگان بازداشت شد. 
حجت الاسلام یحیی جعفری ، رییس دادگاه قضایی دلگان سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت :فردی که چندی پیش دو نفر را در جایگاه سوخت شهر زهکلوت  استان کرمان به قتل رسانده و چند فقره سرقت مسلحانه را نیز مرتکب شده و متواری بود از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)شناسایی و دیروز در شهرستان دلگان بازداشت شد. متهم هنگام  بازداشت قصد تیراندازی به سوی عوامل انتظامی را داشت که در  زمان  خلع‌سلاح با اسلحه‌ای که در دست داشت مجروح شد. از متهم یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۲ خشاب فشنگ دو زمانه جنگی و یک قبضه کلت کمری کشف شد.

کشف محموله ۱۳۰ کیلوگرمی «مت‌آمفتامین» 
محموله ۱۳۰ کیلوگرمی «مت‌آمفتامین» در گمرک شهید رجایی کشف شد.
به گزارش روابط عمومی گمرگ، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی در این باره گفت: ‌این محموله ۱۳۰ کیلوگرمی مواد روانگردان مت‌آمفتامین ( شیشه مایع ) توسط مرزبانان اقتصادی گمرک شهید رجایی بندرعباس کشف شد. این محموله طرزی ماهرانه با شگردی جدید درون کالای ترانزیتی ورودی از کشور افغانستان به مقصد امارات متحده عربی جاسازی شده بود‌.
 وی افزود: سوداگران 1643 ظرف پلاستیکی کوچک مخصوص روغن‌کاری چرخ خیاطی حاوی ماده روانگردان ذکر شده  را درون ۶۰۰ دستگاه چرخ خیاطی جاسازی کرده بودند .