سختی‌های  ساخت انیمیشن  برای نوجوانان

سختی‌های ساخت انیمیشن برای نوجوانان

تهیه‌کننده انیمیشن «آرمن» بر این باور است که با وجود محبوبیت انیمیشن‌های ورزشی نظیر کارتون «فوتبالیست‌ها» در ایران، ما هنوز در کشورمان به تولید یک مجموعه در چنین مقیاسی دست نیافته‌ایم.

محمدمهدی مشکوری درباره انیمیشن‌های ورزشی و ساختار کارتونی مانند فوتبالیست‌ها، اظهار کرد: انیمیشن‌های فوتبالیست‌ها یا «والیبالیست‌ها» کارهای انیمه هستند؛ یعنی سبکی از انیمیشن که 2D  است. معمولا انیمیشن‌ها در ایران چه 2D‌ و چه 3D‌ دیجیتال تولید می‌شود و افرادی که در کشورمان تولید فریم با فریم را بلدند، زیاد نیستند، به همین دلیل خط تولیدی در این حوزه شکل نگرفته است.

 او با بیان این‌که ما در فیلمنامه‌نویسی انیمیشن نیز دچار ضعف هستیم، گفت: برای گروه سنی نوجوان فیلمنامه‌نویس قهار نداریم که این گروه سنی را به‌خوبی بشناسد و بتواند در آن فضا بنویسد. معمولا انیمیشن‌هایی که در ایران شاخص می‌شود، کارهای حوزه خردسال و کودک است. مشکوری درباره آرمن افزود: در ساخت متنی آرمن، استکبارستیزی و مقابله با استعمار وجود دارد. در این کار روحیه جهاد و مقاومت  می‌خواهد. او در آخر از پخش فصل سوم این مجموعه خبر داد و گفت: فصل سوم نیز به‌زودی و پس از پایان فصل دوم پخش خواهد شد.