پیکر جانباز  شهید «سید‌ابوالفضل کاظمی» تشییع شد

پیکر جانباز شهید «سید‌ابوالفضل کاظمی» تشییع شد

پیکر شهید سید‌ابوالفضل کاظمی از جانبازان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس، روز چهارشنبه 30 آذر با حضور همرزمانش از مسجد توفیق واقع در محله شوش تهران به سمت گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تشییع شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج‌حسین سازور و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت‌(ع) حاج‌منصور ارضی و حاج عبدالرضا هلالی همراه بود.

پس از اقامه نماز میت، پیکر این پیرغلام اهل‌بیت تا خیابان ری تشییع و برای خاکسپاری به بهشت‌زهرا(س) منتقل شد.

در این مراسم، علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سردار اسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌ا... (ص) در دوران دفاع‌مقدس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حسین ا...‌کرم از یادگاران دوران دفاع ‌مقدس و جمع زیادی از فرماندهان، رزمندگان هشت سال دفاع‌ مقدس و همرزمان این شهید والامقام حضور داشتند.

سید ابوالفضل کاظمی از پایه‌گذاران گردان میثم لشکر ۲۷ محمد رسول‌ا...‌(ص) و فرمانده این گردان در دوران دفاع ‌مقدس بود که اخیرا به‌دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی در بیمارستان بستری بود تا این‌که ۲۸ آذر ۱۴۰۱ به همرزمان شهید خود پیوست.

کاظمی که در سال ۱۳۳۵ در تهران و در خانواده‌ای سنتی به دنیا آمد؛ از مبارزان علیه رژیم شاه بود و پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد. وی که از ناشناخته‌ترین رزمندگان و فرماندهان دفاع ‌مقدس بود با کتاب «کوچه‌ نقاش‌ها» مجموعه خاطرات سیدابوالفضل کاظمی که توسط راحله صبوری گردآوری و تدوین شده در میان عموم شناخته شد. این کتاب روایت خاطرات کاظمی در دوران جنگ تحمیلی از زبان خودش است. این کتاب پس از سه ماه مصاحبه با وی، گردآوری شده است. شهید کاظمی که هیچ‌گاه خدمت در نظام اسلامی را ترک نکرد در سال‌های اخیر به گردآوری برخی از جوانان گرفتار اعتیاد روی آورد تا زمینه بازگشت آنها را به جامعه مهیا کند.