7 کشته در تصادفات جاده‌ای

کوتاه از حوادث

7 کشته در تصادفات جاده‌ای

در دو تصادف جداگانه میان دو خودرو در استان گلستان و خرم‌آباد لرستان هفت نفر کشته شدند.

قاسم غریب‌آبادی‌، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به ایسنا گفت‌‌‌: شامگاه سه شنبه بیست و نهم آذر امسال تصادف دو‌دستگاه تریلی با پژو در جاده جنگل گلستان   رخ داد و نیروهای امدادی برای نجات سرنشینان خودروها به محل اعزام شدند. معلوم شد سه نفر در آنجا فوت شده و یک نفر مصدوم هم به بیمارستان منتقل شده است‌. همچنین ساعت‌ 4 و 20 دقیقه‌ صبح چهارشنبه‌ خودروی پژو با دنا در محور خرم‌آباد - رازان تصادف کرد‌. این حادثه باعث مرگ چهارنفرو مصدومیت یک نفرشد و این مصدوم در بیمارستان بستری است.

نجات 7 نفر از مرگ خاموش
هفت نفر از ساکنان یک ساختمان که دچار گازگرفتگی شده بودند، با حضور به موقع نیروهای امدادی نجات یافتند.
سید حسین طباطبایی، مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان یزد به ایرنا گفت:  ساعت 5 و 15 دقیقه بامداد چهارشنبه فردی با اورژانس تماس گرفت واطلاع داد که ‌بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن در خانه‌ای در شهرک رزمندگان، شهر یزد هفت نفر از شهروندان در آنجا براثر گازگرفتگی مسموم شدند. نیروهای امدادی اورژانس به موقع در آنجا حاضر شدندو آنها را به بیمارستان منتقل کردند که نجات یافتند.

بخشش قاتل بعداز 14 سال

مردی که 14 سال قبل فردی را در شهرستان خوی به قتل رسانده بود، سرانجام توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند تا قصاص نشود‌.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به میزان گفت‌: این مرد زندانی  در سال ۱۳۸۷ در شهرستان خوی در پی اختلافات مالی با فردی او را به قتل رساند و بعداز دستگیری به زندان افتاد. وی بعد از محاکمه در دادگاه حکم قصاص گرفت. این حکم تایید و به اجرای احکام ارسال شد. سرانجام با گذشت 14 سال با تلاش واحد صلح و سازش دادگستری رضایت خانواده مقتول جلب و این مرد زندانی محکوم به قصاص بخشیده شد‌.

 پایان کار سارق مسلح و 2 همدستش
سارق مسلح موتور‌سیکلت و گوشی تلفن همراه معروف به «جامینوک» همراه دو همدستش دستگیر شدند.
سرهنگ مرتضی جوکار‌، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سایت پلیس گفت : پس از وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر و تشکیل پرونده‌هایی در این رابطه، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق مسلح ادامه یافت. در جریان تحقیقات سرانجام رد متهم در یکی از محله‌های اطراف شهرستان ایرانشهر به دست آمد. همزمان با حضور ماموران به مخفیگاه این متهم معروف به جامینوک او بازداشت شد. با اعتراف وی دو همدستش نیز شناسایی و بازداشت شدند‌. آنها تاکنون به 12 فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و 9 فقره تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کرده‌آند.

قتل مرد راننده در تصادف سارق
مرد مسافر که برای سرقت خودرو راننده را به قتل رسانده و در حال فرار بود با خودروی سرقتی تصادف کرد و راز قاتل بودنش فاش شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان سمنان، سردار عبدا... حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان دراین‌باره گفت: خودرویی حوالی آرادان واژگون شده بود.  ماموران انتظامی آرادان برای بررسی ماجرای این تصادف به محل حادثه اعزام شدند. راننده که مردی تبعه افغانستان بود در حالی که مصدوم شده بود ادعا می‌کرد اتفاقی برایش نیفتاده و تصادف فقط یک حادثه بوده است.
 وی افزود‌: وقتی ماموران خودرو را بازرسی کردند‌، متوجه لکه‌های خون داخل خودرو شدند. ‌همین باعث شد‌ شک ماموران به این راننده زیاد شود. با استعلام پلاک خودرو معلوم شد مشخصات راننده با این مرد مطابقت ندارد. او بعد از انتقال به اداره پلیس مدعی شد که این خودرو را از فردی در‌تهران برای چند روزی کرایه کرده تا با آن به گرمسار سفر کند که در راه تصادف کرده است.  فرمانده انتظامی سمنان ادامه داد: اظهارات ضد و نقیض این مرد باعث شد ماموران بیشتر به او ظنین شوند. آنها به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که مرد بازداشت شده سرانجام اعتراف کرد و معلوم شد وی از راننده خواسته دربستی او را به یکی از روستاهای گرمسار منتقل کند که در آنجا با وی درگیر شده و قصد سرقت خودرویش را داشته که در پی مقاومت وی با چاقو او را به قتل رسانده و در خیابان
رها کرده است. بعد هم سوار خودرو شده و به راهش ادامه داده که به دلیل سرعت بالا  در ادامه مسیر تصادف کرده و واژگون شده است. با اعتراف وی، ماموران به محل رها کردن جسد مرد راننده اعزام شدند و او را که مردی حدود 45 ساله بود را یافتند. در بررسی از مدارک وی معلوم شد او ساکن اسلامشهر بوده که ماجرای قتل او به خانواده‌اش اطلاع داده شد‌.