جای خالی گزارش‌نویسی

برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران تئاتر 

جای خالی گزارش‌نویسی

بیانیه داوران و فهرست اسامی نامزدها و برگزیدگان بیست و یکمین مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن صنفی منتقدان تئاتر منتشر شد. هیأت داوران بیست و یکمین مسابقه مطبوعاتی سالانه انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر (وابسته به خانه تئاتر) بیانیه پایانی و فهرست اسامی نامزدها و برگزیدگان رشته‌های مختلف این دوره را منتشر کرد.

 فریدون صدیقی، بهروز غریب‌پور، حسن نمک‌دوست و سیامک زمردی‌مطلق در بیانیه خود آورده‌اند: هیأت داوران بیست و یکمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر در شرایطى نامزدها و برگزیدگان این دوره را معرفى مى‌کند که عرصه زندگى ملتهب و معترض و صحنه و نمایش که بازتاب زندگى به مثابه زندگى است، کم‌جان و کم‌فروغ و رنجدیده و مغموم است! نامزدهاى انتخاب برتر داوران این دوره، از بین آثار کم‌شمار، نسبت به کثرت آثار در دوره‌هاى پیشتر انجام شده است. آثارى که پس از سال‌هاى تلخ و مرگ اپیدمى کرونا، صحنه و نمایش ستمدیده را روایت کرده‌اند. هیأت داوران با عنایت به نکات یادشده و نیز اظهار تأسف از عدم حضور «گزارش» که از صورت‌بندى‌ها و تشخص‌هاى فاخر رسانه‌اى است، نامزدها و برگزیدگان خود را در دیگر رشته‌ها به این شرح معرفى مى‌کند:

 بخش گزارش:

دبیرخانه مسابقه، در این بخش، اثری را وصول نکرد.
 
بخش یادداشت:

نامزدها: «مسلم آئینی» از فصلنامه نمایش شناخت، «سیدحسین رسولی» از ماهنامه تجربه و «ندا آل‌طیب» از خبرگزاری ایسنا. 
رتبه اول: سیدحسین رسولی
 
بخش گفت‌وگو:

نامزدها: «نظر احمدی» از فصلنامه نمایش شناخت، «ندا  آل‌طیب» از خبرگزاری ایسنا و «محسن خیمه‌دوز» از ماهنامه تجربه.
رتبه اول: محسن خیمه‌دوز
 
بخش نقد:

نامزدها: «شهرام خرازی‌ها» از ماهنامه نمایش، «آران قادرپور» از سایت ایران تئاتر و «آزاده فخری» از ماهنامه نمایش.
رتبه اول: شهرام خرازی‌ها
 
بخش مقاله:

نامزدها: «محمدحسن ناصربخت» و «حسین شماخی» از فصلنامه تئاتر، «علیرضا هایل‌مقدم» از نشریه همایش ملی تئاتر مسئولیت‌پذیر و «مسلم آئینی» از نشریه همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی.
رتبه اول: علیرضا هایل مقدم
 
بخش ترجمه:

نامزدها: «سیدحسین رسولی» از روزنامه اعتماد، «علیرضا هایل‌مقدم» از فصلنامه نمایش شناخت و «سارا رسولی‌نژاد» از ماهنامه شبکه آفتاب.
رتبه اول: سارا رسولی‌نژاد

 بخش عکس:

نامزدها: «سلاله رویدشتی»، «کیارش مسیبی» و «فاطمه حسن‌پور زعفرانی».
رتبه اول: سلاله رویدشتی

انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر همان‌گونه که پیشتر در اطلاعیه 20 آذر خود اعلام کرده، امسال از برگزاری جشن سالانه صرف‌نظر کرده اما تجلیل از هیأت داوران و برگزیدگان این دوره را به زودی و حتما به شیوه مقتضی انجام خواهدداد.
ضمیمه قاب کوچک