عدد خبر

عدد خبر

16 درصد
رقم افزایش صادرات گاز قطر به اروپا است. این افزایش به لطف تحریم روسیه از سوی غرب ممکن شده است. قطر برنامه‌ریزی کرده که تولید گاز خود را از 77 میلیون تن در حال حاضر به 126 میلیون تن در سال 2027 برساند. قطر در تولید گاز توانست از استرالیا پیشی بگیرد و هم‌اکنون با آمریکا بر سر جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز جهان رقابت می‌کند. این کشور نیز از این امتیاز خود بهره‌برداری سیاسی کرد و در موضوع تحقیقات درباره فساد مالی در اتحادیه اروپا تهدید کرد که در صورت اقدام علیه قطر، صادرات گاز خود به اروپا را متوقف می‌کند. قطر به لحاظ ذخایر گازی در رتبه اول کشورهای عربی و بعد از آن روسیه و ایران جای دارد. قطر بیشترین گاز خود را در قراردادهای طولانی‌مدت به مشتریان آسیایی می‌فروشد. 

3200 میلیارد تومان 
رقمی است که هفته گذشته در تالار صادراتی بورس کالا به وسیله معامله‌گران معامله شد. این رقم از خرید و فروش 137هزار و ۵۳۵ تن انواع کالا و محصول صنعتی و پتروشیمی به دست آمده است. در این زمینه بیشترین حجم معامله‌شده متعلق به قیر با داد و ستد ۱۱۸ هزار و ۳۳۵ تن به ارزش بیش از 1464 میلیارد تومان بود. همچنین در هفته گذشته ۱۰ هزار‌تن شمش بلوم به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان در تالار کیش فروخته شد و ارزش فروش 5000 تن گوگرد گرانوله بیش از ۱۸ میلیارد تومان بود. در هفته‌ای که سپری شد، 4000 تن مس کاتد به ارزش نزدیک به 1560 میلیارد تومان و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی به ارزش ۳میلیارد تومان داد و ستد شد.

6 میلیارد دلار 
گردش مالی بازار لوازم خانگی در ایران است. این رقم مربوط به یک سال است. فرشاد براتی، معاون برنامه‌ریزی اتحادیه صنایع لوازم خانگی ایران با اعلام این خبر افزود:« محصولات لوازم‌خانگی 8درصد سهم ارزشی صادرات صنعتی و 0.7درصد صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد. این صنعت با قرارگرفتن در جایگاه دوم صنایع کشور پس از خودروسازی، برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است. سهم این صنعت از ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصد است و نیاز ارزی سالیانه آن 1.2میلیارد دلار برآورد می‌شود». تلویزیون یکی از لوازم خانگی محبوب در کشور است.

بدون تیتر
 بانک مرکزی اعلام کرد: ۳۰۰ میلیون یورو از منابع بانک مرکزی در عراق در سامانه نیما فروخته شد. این مبلغ علاوه‌بر سایر تأمین ارزهای روزانه صورت‌گرفته در نیما است. 

مر کز آمار: وزن گوشت قرمز عرضه‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۱ جمعا 49.887 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است. 

میثم محمدی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه گفت: نقدینگی در بازار بورس به سمت گروه‌هایی همچون خودرویی و بانکی‌ها که تأثیرپذیری کمتری از بودجه 1402 دارند، حرکت کرده است. 

غلامحسن شافعی، رئیس اتاق ایران با انتقاد از توقف تولید به دلیل چالش انرژی، گفت: خسارتی که بنگاه‌های تولیدی بر اثر برخی تصمیمات مخل محیط کسب‌وکار متحمل می‌شوند، تولید را تضعیف می‌کند.

مسعود سپهرزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش از افت 85درصدی صادرات این محصول و محدودیت برای حضور در نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: صادرکنندگان فرش برای حضور در نمایشگاه‌های اروپایی با مشکل مواجه‌اند. 

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه باید طرح‌هایی را که نیمه‌تمام مانده و امکان تغییر اهداف و کاربری آنها وجود داشته را از طرح‌های ضروری نیازمند تکمیل جدا کند. 

داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یادآور شد: نظارت‌ و بازرسی میدانی، واحدیابی فیزیکی و سیستمی، بهره‌گیری از سامانه سوت‌زنی مالیاتی و پیاده‌سازی الگوهای هوشمند ازجمله اقدامات برای شناسایی فرار مالیاتی است. 

 مرکز پژوهش‌های مجلس هشدار داد: قیمت‌گذاری دستوری طولانی‌مدت باعث رکود صنعت زغال‌سنگ شده تا جایی که ایران را با وجود رتبه 22 در ذخایر قطعی زغال‌سنگ، در رتبه 41 تولید و در میان واردکنندگان زغال‌سنگ قرار داده است. 

اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: چین با خرید نفت و گاز از ایران، ونزوئلا، روسیه و برخی کشورهای آفریقایی در ازای پرداخت یوان، مشغول ایجاد یک شبکه امنیتی مالی از طریق دلارزدایی از تجارت خارجی است. 

وحید عزیزی، مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی، گفت: برای رسیدگی دقیق‌تر پرونده پزشکان متخلف به ممیزین مالیاتی دستورات ویژه‌ای صادر شده است. دریافت تراکنش‌های بانکی این پزشکان از بانک مرکزی در دستور کار است. ‌
ضمیمه قاب کوچک