بایدها و نبایدها

بایدها و نبایدها

بنزین یورو 4 در کلانشهرها
مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، گفت: این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

توسعه شبکه فیبرنوری
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با اشاره به امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت از طریق پلتفرم‌های داخلی با هموطنان خارج از کشور، گفت: توسعه زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری در کشور از سال گذشته شروع شده است و تاکنون بیش از 2.5میلیون پوشش ایجاد شده که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش ایجاد می‌شود.

افزایش 30 برابری زیرساخت
حجت عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در آیین از سرگیری ساخت پل خلیج‌فارس با بیان این‌که 44سال از یک اتفاق تاریخی بزرگ در ایران می‌گذرد اما در یادآوری آن اتفاق بزرگ، قصور و کوتاهی داشتیم، بیان کرد: سال 1357 نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بود و در حالی‌که بشریت به‌سرعت به سمت اضمحلال می‌رفت این مسیر متوقف و تاریخ جدیدی باز شد. وی با تاکید بر این‌که با تغییر جایگاه انسان و بشریت اتفاقات مادی روی داد، اضافه کرد: در بخش زیرساخت‌ها طی 44 سال اخیر بین 10 تا 30 برابر نسبت به قبل پیشرفت داشته‌ایم. به‌عنوان مثال در حوزه ارتباطات تلفن‌همراه و ثابت زیرساخت‌ها 36 برابر شده است، در حالی که در دنیا طی 44 سال اخیر این زیرساخت‌ها سه برابر شده است یا در حوزه ترانزیت هوایی پیشرفت‌ها شش برابر شده و در بخش ریلی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم.

بدون تیتر
 یحیی آل‌اسحاق، وزیر پیشین بازرگانی گفت: آنچه در سال‌های پایانی اقتصاد در دوره پهلوی به وجود آمده‌بود، کار را به جایی رساند که دیگر جز با انقلاب امکان اصلاح امور وجود نداشت.

 مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه، تبلت و لوازم جانبی کشور ضمن اعلام این‌که مجوز واردات23 S صادرشده و ثبت سفارش آن در حال انجام است، گفت: احتمالا تا اوایل هفته آینده از سوی بازرگانان و شرکت‌های واردکننده در سطح عرضه توزیع خواهدشد.

 اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک که پیشتر در هرمزگان آغاز شده بود، با پیوستن سه استان قزوین، گیلان و مرکزی در هفته گذشته، وارد مرحله تازه‌ای شد. این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

 سیدروح‌ا... لطیفی، عضو کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صمت ایران گفت: از بین ۱۴۳مقصد صادراتی کشور از ابتدای سال تا پایان دی ماه، ۲۰ کشور بیش از ۹۳ درصد سهم صادرات کالاهای ایرانی را به خود اختصاص دادند که چهار کشور اوراسیایی (اروپایی- آسیایی)، دو کشور آفریقایی و ۱۴ کشور دیگر آسیایی هستند.

 سرپرست یک شرکت سرمایه‌گذاری ضمن تقاضای عرضه تایر در بورس کالا، از ساخت مخازن جدید ذخیره‌سازی نفت‌خام خبرداد.

 با وجود این‌که برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه برای ثبت‌نام در سی‌و دومین طرح پیش‌فروش چهار محصول ایران‌خودرو تا پایان روز گذشته (١٧بهمن ماه) فرصت وجود داشت، به‌ سبب تعطیلات اخیر، بانک صادرات اعلام آمادگی کرده تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه (١٩بهمن ماه) این امکان را برای مشتریان فراهم خواهد کرد که نسبت به تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ٩٠میلیون تومان به صورت همزمان اقدام کنند تا بتوانند در این مرحله از فروش محصولات تا پایان مهلت ثبت‌نام (٢٢ بهمن) شرکت کنند.

 محسن شیراوند، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی از واگذاری تنظیم بازار برنج خارجی به انجمن واردکنندگان برنج ایران خبر داد.

 محرم سلطانی، مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی در نامه‌ای به روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع لبنی از موافقت ژاپن با درج نام ایران در فهرست صادرکنندگان محصولات لبنی به این کشور خبر داد.