استقلال روی نوار پیروزی

آبی‌ها به بردهای پر گل عادت کرده‌اند

استقلال روی نوار پیروزی

هواداران استقلال این روزها چند دلیل برای خوشحالی دارند. اول این‌که تیم‌شان به راحتی و با گل‌های زیاد می‌تواند حریفانش را چه در خانه و در خارج از خانه شکست دهد.

شاگردان ساپینتو بعد از دو برد متوالی مقابل ملوان و مس کرمان، روز گذشته هم توانستند با نتیچه 3 بر یک نفت مسجدسلیمان را شکست دهند تا تعداد گل‌های زده‌شان در سه هفته اخیر به 10 گل برسد. 
از طرف دیگر، آنچه بیش از این پیروزی‌ها باعث خوشحالی طرفداران این تیم شده، بازگشت مهدی قائدی به روزهای خوب گذشته‌اش است. 
قائدی که در بازی جام حذفی برابر تراکتور 2 خطای پنالتی برای استقلال گرفت، در دیدار مقابل ملوان نیز پایه‌گذار دو مورد از گل‌های تیمش بود. او هفته قبل نیز این کار را تکرار کرد و ضمن این‌که گل نخست تیمش برابر مس کرمان را ساخت، گل سوم استقلال را نیز وارد دروازه میزبان کرد. درخشش قائدی به بازی دیروز نیز کشیده شد. درست در دقایقی که فشار نفت مسجدسلیمان برای رسیدن به گل تساوی افزایش یافته‌بود و روند بازی به نحوی بود که احتمال گلزنی تیم رضا عنایتی از یاد‌بود، باشوی کوچک با یک فرار دیدنی، اختلاف را به عدد 2 رساند.
 او در دقایق پایانی بازی هم گل سوم تیمش را زد تا تعداد گل‌هایش در این فصل به عدد 4 برسد. البته اگر او می‌توانست ضربه پنالتی استقلال در دقیقه 94 را تبدیل به گل کند، هم به اولین هت تریک فصلش می‌رسید و هم بهترین گلزن استقلال در این فصل لقب می‌گرفت. 
به هر حال، در روزهایی که بیش از همیشه به‌صدر جدول نزدیک شده، آماده بودن ستاره‌ای همچون قائدی می‌تواند برگ برنده تیم ساپینتو در بازی‌های بعدی باشد. البته در این میان نباید از بازی خوب آرش رضاوند در دو بازی گذشته استقلال هم گذشت. 
او در بازی دیروز نه‌تنها توانست بعد از 1151 روز برای استقلال گل بزند، بلکه گل اول قائدی روی پاس او ثبت شد. نمایش رضاوند در دو هفته گذشته، خیال ریکاردو ساپینتو و طرفداران استقلال را تا حدی بابت داشتن یک هافبک بازی‌ساز در میانه میدان راحت کرده‌است.

آبادان، راهی برای پایان بحران
پرسپولیس فقط به برد مقابل صنعت‌نفت فکر می‌کند

اگر حدود یک ماه پیش از بازی هفته نوزدهم پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت نفت سوال پرسیده می‌شد، خیلی‌ها به یک بازی آسان و بدون حاشیه برای سرخپوشان تهرانی اشاره می‌کردند. اما در این چند هفته اخیر آن‌قدر حاشیه و جنجال در بازی‌های پرسپولیس وجود داشته که دیگر نمی‌توان منتظر یک بازی ساده بود. به زعم بسیاری از کارشناسان داوری، تیم یحیی گل‌محمدی و شاگردانش در دو هفته اخیر لیگ‌برتر، بیش از دیگر تیم‌ها از اشتباهات داوری متضرر شده‌اند و همین باعث شده تا صدر را به سپاهان بدهند.  در این اوضاع و شرایط، پرسپولیس بیش از هر چیز دیگری به برد در آبادان نیاز دارد تا کمی از حواشی اخیر فاصله بگیرد. 
در شرایطی که یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با آلومینیوم اعلام کرده بود که جلوی نفت با تیم امیدش به میدان خواهد رفت اما نهایتا قرار شد پرسپولیس با تیم اصلی‌اش در آبادان به میدان برود. هر چند به احتمال زیاد پرسپولیس با چند تغییر به نسبت بازی قبلی‌اش، مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین تغییر آنها درون دروازه است که احمد گوهری به دلیل اخراح بیرانوند در بازی قبل، درون دروازه قرمزها می‌ایستد. همچنین دیروز اعلام شد که کارت بازی لئاندرو پریرا، مهاجم جدید و برزیلی پرسپولیس صادر شده و این بازیکن ممکن است به صلاحدید گل‌محمدی امروز اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام دهد. نگاهی به بازی‌های این دو تیم در چند فصل اخیر نشان می‌دهد که صنعت‌نفت نمی‌تواند چندان رقیب سرسختی برای پرسپولیس باشد. 
در 9 بازی آخری که دو تیم در لیگ‌برتر و جام‌حذفی مقابل هم قرار گرفتند، سرخ‌های تهرانی 7 بار پیروز شده‌اند و سهم زردهای آبادانی فقط یک برد بوده که آن هم مربوط به بازی برگشت فصل قبل است که با نتیجه 2 بر صفر به نفع آبادانی‌ها تمام شد.  از طرف دیگر، عملکرد دو تیم در بازی‌های چند هفته اخیر در لیگ‌برتر کاملا با هم متفاوت است. آخرین برد این تیم در لیگ‌برتر به 7 هفته قبل و به خانه نساجی بر می‌گردد و بعد از آن، نفتی‌ها در 5 بازی شکست خورده و 2 بازی را هم با تساوی به اتمام رسانده‌اند. در مقابل پرسپولیس در 5 بازی آخرش، دو برد، 2 تساوی و یک باخت به دست آورده است.