افزایش قیمت تسلا

افزایش قیمت تسلا

تسلا قیمت شاسی بلند مدلY خود را در آمریکا افزایش داد. طبق اطلاعات وبسایت این شرکت، هزینه مدل Y Long Range با ۱۵۰۰دلار افزایش به ۵۴هزار و ۹۹۰دلار آمریکا رسیده در حالی که مدل Y Performance با ۱۰۰۰دلار افزایش به ۵۷ هزار و ۹۹۰ دلار آمریکا افزایش یافته است.

عبور آسان آلمان از رکود
اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که سفارشات جدید 3.2درصد در ماه افزایش یافته است. نظرسنجی رویترز از تحلیلگران حاکی از افزایش 2درصدی در ماه پس از کاهش 4.4درصدی در ماه نوامبر بود. وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد که تقاضا در بخش تولید در پایان سال ۲۰۲۲ تثبیت شده است. این وزارتخانه افزود: آخرین داده‌های سفارش و همچنین بهبود فضای کسب‌وکار در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که احتمالا رکود اقتصادی در زمستان ملایم‌تر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت، خواهد بود.

زلزله ترکیه محرک قیمت نفت
بهای معاملات نفت برنت با ۸۲ سنت معادل 1.01درصد افزایش، به ۸۱دلار و ۸۱سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۲ سنت معادل 1.11درصد افزایش، به ۷۴دلار و ۹۳سنت در هر بشکه صعود کرد.

آمار
بانک مرکزی اعلام کرد که تسهیلات پرداختی خرد شبکه بانکی به اشخاص حقیقی در ۹ ماهه امسال مبلغ 6591.3هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 1978.8هزار میلیارد ریال معادل 42.9درصد افزایش داشته است.
ضمیمه نوجوانه