ساپینتو: می‌خواهم بمانم

ساپینتو: می‌خواهم بمانم

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال قصد دارد فصل بعد هم در استقلال بماند. او به تازگی در محفلی دوستانه گفته بنایی برای جدایی از این باشگاه ندارد و می‌خواهد فصل بعد هم روی نیمکت آبی‌ها بنشیند.

اخیرا شایعات زیادی درباره احتمال قطع همکاری این مربی و استقلال در پایان فصل شنیده می‌شد. حتی بعضی‌ها معتقدند با وجود مشکلات مالی این باشگاه، احتمالا پرونده ساپینتو هم شبیه پرونده استرماچونی می‌شود ولی محمد مومنی عضو هیات مدیره استقلال به جام‌جم می‌گوید: «یکی از اولویت‌های اصلی ما پرداخت کامل دستمزد ساپینتو در پایان فصل است.» استقلال ظاهرا پول این مربی را کنار گذاشته و از این بابت نگرانی ندارد. در صورت تسویه حساب سال اول، به طور قطع مشکلی برای ادامه همکاری در فصل دوم وجود نخواهد داشت. ساپینتو از شرایط زندگی در ایران کاملا راضی است. او علاوه بر ارتباط نزدیک با بازیکنان استقلال، توانسته ارتباط خوبی هم با هواداران این باشگاه برقرار کند. 
​​​​​​​به تازگی حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال هم به حمایت از ساپینتو پرداخت و گفت: «او نتایج موفقیت‌آمیز و مطلوبی در فصل جاری کسب کرده و از عملکردش رضایت داریم. طبق نظر هیات مدیره مراحل تمدید قرارداد با ایشان نهایی خواهد شد.» 
این واکنش کریمی در مقابل شایعات اخیر بود که از احتمال حضور جواد نکونام یا مهدی رحمتی روی نیمکت استقلال در فصل آینده خبر می‌داد. فعلا آبی‌ها در تلاش هستند این مربی را حفظ کنند، مگر این‌که اتفاق عجیب و غریبی رخ دهد. البته استقلال برای فصل جدید می‌خواهد شرایط تازه‌ای را پیش روی مربی پرتغالی بگذارد، از جمله این‌که هیجانات خود را کنار زمین کنترل کند چراکه مدیران استقلال معتقدند این هیجانات می‌تواند به تیم‌شان در مقاطع حساس ضربه بزند. ساپینتو در فصل جاری لیگ‌برتر، بارها به خاطر درگیری‌های کنار زمین یا نوع اعتراضاتش، با انتقادهای زیادی مواجه شده و در صدر اخبار قرار گرفته است. همین حالا روی کمیته انضباطی فشار زیادی وجود دارد و عده‌ای معتقدند او به دلیل اتفاقات بازی صنعت نفت باید با محرومیت چند جلسه‌ای مواجه شود.