روایت تلخ مرگ دختر 6 ماهه در بیمارستان مفید

روایت تلخ مرگ دختر 6 ماهه در بیمارستان مفید

تحصن کادر درمان بیمارستان‌ مفید تهران باعث مرگ نوزاد شش‌ماهه شد. بازپرس جنایی دو پرستار را به‌خاطر ترک شیفت و شرکت در تحصن بازداشت کرد. 

به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح پنجشنبه نهم آذر امسال مادر با صدای گریه‌های دختر شش‌ماهه‌اش النا از خواب بیدار شد، سعی کرد آرامش کند اما نشد. بچه در تب می‌سوخت. او را به بیمارستان کودکان مفید در محله شریعتی تهران منتقل کردند. عقربه‌های ساعت 7 و 20 دقیقه صبح را نشان می‌داد. سراسیمه خودشان را به اورژانس رساندند. هیچ پرستاری در بخش پذیرش تریاژ نبود. سرانجام بعد از 20 دقیقه دختربچه بستری شد اما زمان طلایی به‌سر رسیده بود و تلاش تیم درمان برای نجات وی نتیجه نداد و او فوت کرد. همین باعث شکایت خانواده از مسئولان بیمارستان بابت قصور در مرگ فرزندشان شد. 
ماموران کلانتری قلهک به تحقیق از رئیس بیمارستان پرداختند که وی گفت: من وقتی با تحصن همکارانم در بیمارستان روبه‌رو شدم برای پایان‌دادن به این ماجرا و گفت‌وگو با آنها میان‌شان رفتم و سعی کردم آنها را به سر کارشان بازگردانم که بعد متوجه این حادثه و مرگ کودک شش‌ماهه بیمار شدم.  
در ادامه با شناسایی دو پرستار مرد و زن که باید بخش تریاژ اورژانس را به هم تحویل می‌دادند، مشخص شد در زمان انتقال النا به بیمارستان در میان تحصن‌کنندگان بودند. آنها به اتهام ترک محل کارشان درزمان انجام وظیفه که باعث مرگ نوزادی شده بود، در بازداشت به سر می‌برند.همچنین دستور احضار رئیس بخش اورژانس، پزشک معالج مستقر در اورژانس و مسئول تغییر شیفت پرستاران صادر شد.  
محمدمهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با توجه به مرگ این کودک شش‌ماهه تحقیقات برای مشخص‌شدن مقصران حادثه و علت اصلی مرگ کودک ادامه دارد.  
مرکز رسانه قوه‌قضاییه عصر دیروز از افزایش تعداد بازداشتی‌ها به چهار نفر خبر داد و اعلام کرد:  رئیس اورژانس، دو سوپروایزر و یک سرپرستار بیمارستان مفید در بازداشت به سر می‌برند.