مرور و عبور

مرور و عبور

تامین اجتماعی: خبرنگاری سخت و زیان‌آور است
سازمان تامین اجتماعی حرفه خبرنگاری را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور می‌داند.
معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: حرفه خبرنگاری جزو حرفه‌های سخت و زیان‌آور است و تمامی مدیران مسؤول روزنامه‌ها باید خبرنگاران خود را بیمه كنند و بیمه‌نكردن آنها كاری غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود. ملكوند گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی
32 میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد و در آینده نزدیك روستاییان نیز تحت پوشش این سازمان قرار می‌گیرند. (‌صفحه 10)



بوق اشغال با شمس آل‌احمد
تحصیلات؟ یك لیسانس ادبیات و یك لیسانس فلسفه و علوم تربیتی از دانشگاه تهران به علاوه یك دیپلم فیلمبرداری از دانشگاه كاراكیو آمریكا كه این آخری بیشتر از دو تای دیگر به دردم خورده است.
اولین بار كه ترس را تجربه كردید؟ وقتی از بام منزل
دو طبقه‌مان از دست پدرم پایین پریدم و خواستم به بام همسایه بپرم، اما ناگهان پرت شدم و دیگر هیچ‌چیز نفهمیدم.
سابقه بیشترین بی‌خوابی؟ من اصلا نمی‌خوابم.
نظرتان درباره عشق افلاطونی؟ عمرش كوتاه است، نشنیده‌اید كه تب تند زود عرق می‌كند.
حاضرید برای یك آدم غریبه لطیفه بگویید؟ حافظه‌ خوبی ندارم، اما چرا دوست دارم. یك وقتی لطیفه‌ها را می‌نوشتم بعدها دیدم كار وقت‌گیری است.
ضرب‌المثلی كه سال‌هاست آن را به كار نمی‌برید؟ از اسب افتادیم از اصل نیفتادیم.
بهترین نام ایرانی؟ آناهیتا یا ناهید.
بهترین اسطوره ایرانی؟ گیلگمش (صفحه 5)



رد ادعای جدید محافل صهیونیستی درباره ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته ادعاهای بی‌پایه رژیم صهیونیستی و برخی محافل مطبوعاتی وابسته به این رژیم در مورد تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تشویق گروه‌های فلسطینی به ایجاد تشنج در منطقه را رد كرد. حمیدرضا آصفی گفت: این حربه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی است كه در موارد مشابه هم به كار گرفته شده و به منظور اعمال فشار بیشتر بر گروه‌های مبارز فلسطینی به‌ویژه پس از شكست مذاكرات اخیر است. مواضع محكم و اصولی جهان اسلام در مورد فلسطین و به‌ویژه موضوع قدس شریف عامل و انگیزه طرح مجدد ادعاهای تكراری این رژیم در این مقطع حساس است. (‌صفحه 9)



علی كریمی در راه ایتالیا
علی كریمی، هافبك تكنیكی پرسپولیس و مرد برتر فوتبال آسیا در راه پیوستن به تیم پروجیای ایتالیاست. كریمی كه برای شركت در تمرینات این تیم بامداد روز گذشته وارد ایتالیا شد در بدو ورود نتوانست در تمرینات صبح این تیم شركت كند. گفته می‌شود كه گائوچی، رئیس باشگاه پروجیا درصدد است كریمی را به صورت قرضی در اختیار بگیرد تا در كنار هیده توشی‌ناكائا و یونگ هاوان سومین آسیایی باشد كه به جمع ستارگان خود اضافه كرده‌است. پروجیا فصل گذشته در رده دهم لیگ ایتالیا قرار گرفت و با حضور تیم‌های ثروتمند دیگر كار بزرگی كرد كه دسته دومی نشد. (‌صفحه 11)‌



پری صابری: فرم آنتیگونه، تعزیه است
پری صابری، كارگردان نمایش آنتیگونه كه به‌تاز‌گی این نمایش را در كلئوسئوم ایتالیا روی صحنه برده‌است در برگشت به ایران درباره انتخاب فرم تعزیه برای این نمایش گفت: داستان این نمایش شبیه تراژدی‌های شهدای بزرگ تاریخ ایران است. من در اجرای این نمایش از تعزیه به عنوان الگو استفاده كرده‌ام نه یك سند. حس ایرانی و شرقی این نمایش مهم‌ترین نكته مورد توجه مطبوعات و منتقدان و تماشاگران ایتالیایی بود كه علی‌رغم ندانستن زبان فارسی باعث ایجاد ارتباط بین آنها و اثر شد. (‌صفحه 12)