۸۱/۴ درصد مردم تلویزیون می‌بینند

نتایج آخرین نظرسنجی مركز تحقیقات از برنامه‌های مرداد 99 سیما اعلام شد

۸۱/۴ درصد مردم تلویزیون می‌بینند

تازه‌ترین نظرسنجی مركز تحقیقات رسانه‌ملی منتشرشده‌است كه رضایت مخاطبان از برنامه‌های شبكه‌های مختلف تلویزیونی، برنامه‌های پربیننده شبكه‌ها، درصد مردمی كه پای برنامه‌های سیمای رسانه‌ملی نشسته‌اند و... را در مرداد ماه 99 نشان می‌دهد.


چند درصد مردم تلویزیون می‌بینند؟
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، براساس آخرین نظرسنجی مركز تحقیقات رسانه‌ملی، ۸۱/۴  درصد مردم مرداد امسال بیننده برنامه‌های سیمای رسانه‌ملی، شامل مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های گفت‌وگومحور، ورزشی و اخبار بوده‌اند.
شبكه‌ها و برنامه‌های پربیننده مرداد
این نظرسنجی نشان می‌دهد شبكه‌های سه و نسیم هركدام در مرداد 1399 با داشتن چهار برنامه در میان 10 برنامه دارای بیشترین تعداد مخاطب، صدرنشین جدول پربیننده‌ترین سیما شدند. شبكه‌های مستند و پنج سیما هم هركدام با یك برنامه در رتبه‌های بعدی این جدول قرار گرفتند. رتبه‌های اول تا دهم میان 10 برنامه پرمخاطب شبكه‌های سیما به این ترتیب هستند:
    «دورهمی» شبكه نسیم با ۵۰/۷ درصد مخاطب، رتبه اول جلب مخاطب را از آن خود كرده است.
    «عصر جدید2» شبكه سه با ۴۸/۸ درصد در رتبه دوم قرار دارد.  تكرار «خندوانه» و «كودك‌شو» شبكه نسیم، هریك به ترتیب با ۳۷/۳ و  ۳۴ درصد  مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
    «مستند حیات‌وحش» شبكه مستند با  ۲۶/۵ درصد بیننده در این لیست پنجم است.
    «سمت خدا» و «اعجوبه‌ها»ی شبكه سه به ترتیب با ۲۰/۷ و ۱۸/۷ درصد مخاطب ششم و هفتم هستند.
    «به خانه برمی‌گردیم» شبكه پنج با ۱۸/۴ درصد بیننده در رده هشتم قرار دارد.
    «طبیب» شبكه سه با ۱۸/۲ درصد مخاطب رتبه نهم را از آن خود كرده‌است.
    «شكرستان» شبكه نسیم با ۱۷/۸ درصد بیننده دهمین برنامه پرمخاطب سیما در بازه زمانی اعلام‌شده است.
شبكه‌هایی با بیش از 10درصد مخاطب
براساس نظرسنجی مركز تحقیقات صداوسیما، برخی برنامه‌های شبكه‌های تلویزیون توانستند بیش از 10درصد مخاطب داشته باشند. این لیست نشان می‌دهد برنامه‎هایی مثل دورهمی، خندوانه، عصرجدید و ... كه پیش از این نیز بارها نام‌شان در رده‌های بالای درصد مخاطبان قرار داشته، در این ماه هم توانستند درصد مخاطبان زیادی نسبت به دیگر برنامه‌ها داشته باشند و در حد زیاد رضایت بینندگان را جلب كنند. نكته قابل‌توجه دیگر این است 25برنامه‌‌ای كه بیش از 10درصد بیننده در این ماه داشتند، رضایتی از نزدیك 80 درصد به بالا را از مخاطبان خود گرفتند.
    شبكه نسیم با هفت برنامه (دورهمی، تكرار خندوانه، كودك‌شو، شكرستان، شوتبال، ویتامین خ و نسیم‌آوا) كه هركدام بیش از 10درصد مخاطب داشتند، در این لیست قرار دارد.
    شبكه سه، با شش برنامه (عصرجدید2، سمت‌خدا، اعجوبه‌ها، طبیب، فوتبال‌برتر و میدون) در لیست حضور دارد.  
    شبكه یك سیما با پنج برنامه (دستپخت، سیمای‌خانواده، مسابقه‌ایران، آفتاب‌شرقی، صبح‌بخیر ایران)، كه بیش از 10درصد مخاطب را در مرداد ماه داشتند، در باشگاه بالای 10درصدی‌ها قرار دارد.
    شبكه ورزش هم چهار برنامه «فوتبال120»، «شب‌های‌فوتبالی»، «لذت‌فوتبال» و «ویدئوچك» را در باشگاه برنامه‌های بالای 10درصد بیننده داشته‌است.
    شبكه مستند با دو برنامه «مستند حیات‌وحش» و «همسفر» بیش از 10درصد بیننده را به خود جلب كرد.
    شبكه دوی سیما هم با «بچه‌محل» و «عصرخانواده» توانست در این لیست نام خود را ثبت كند.
    شبكه پنج هم با «به خانه برمی‌گردیم» توانست بیش از 10درصد مخاطب داشته‌باشد.
    شبكه سلامت نیز با «ضربان» حدود 10درصد مخاطب را پای تلویزیون نشاند.