آل‌سعود بارها سیاستمداران آمریکایی را خریده است

آل‌سعود بارها سیاستمداران آمریکایی را خریده است


پروفسور حسین العسکری، مشاور اقتصادی ملک عبدا...، پادشاه سابق عربستان سعودی در گفت‌و‌گو با جام‌جم می‌گوید:  آل‌سعود بارها سیاستمداران آمریکایی را با پول خریده است. دقیقا مانند همان کاری که بن‌سلمان با ترامپ و کوشنر انجام داد. او (بن سلمان) بارها به همه گفته بود که کوشنر، داماد ترامپ را همواره در اختیار خود دارد. در هر حال، مشخص بود سرمایه‌گذاری خاص بن‌سلمان روی دولت ترامپ و بقای این دولت، برای وی دردسرهایی خواهد داشت.
استاد اقتصاد و روابط بین‌الملل دانشگاه جورج واشنگتن افزود:  شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020، شرایط را برای بن‌سلمان بغرنج کرده است. بن‌سلمان در مسیر دستیابی به قدرت، بسیاری از اعضای خاندان سعودی را نیز دستگیر و از آنجا باج‌خواهی کرده است. تکلیف چنین فردی کاملا مشخص است. از قبل نیز مشهود بود قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، به دستور شخص بن‌سلمان صورت گرفته است. بن‌سلمان اساسا ابایی از انجام بدترین جنایت‌ها ندارد. محمد بن‌سلمان به‌واسطه جنایاتی که در نقاط مختلف دنیا مرتکب شده است، در هر گوشه جهان برای خود دشمنانی به‌وجود آورده است. حقیقتی که همگان نسبت به آن آگاه هستند.
پروفسور العسکری در پایان اظهار کرد:  معتقدم رخدادهایی مانند آنچه در جریان افشای رسمی قتل خاشقچی توسط بن‌سلمان و همچنین احتمال فوت ملک سلمان در آینده‌ای نزدیک، معادلات داخلی را در عربستان بسیار پیچیده خواهد کرد. معتقدم در آینده، شاهد علنی شدن جنگ قدرت در عربستان خواهیم بود. این جنگ، به صورت آرام و بدون سر و صدا انجام نخواهد گرفت.