مواضع روزانه نامزدها

مواضع روزانه نامزدها

کنش‌های سیاسی نامزدهای انتخاباتی در ایام باقیمانده فرصت تبلیغاتی ریاست جمهوری 1400 روند فعالانه تری پیدا کرد. دیروز نامزدها به تبیین برخی برنامه‌های خود در حوزه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.
کشور را معطل خارج نکنیم
نباید با هم تعارف داشته باشیم. با تبعیض و رانت‌خواری، هم در دولت باید برخورد کرد هم باید در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی جلوی این کار را گرفت. اقتصاد کشور را در محیطی سیال و لرزان نمی‌شود اداره کرد. لازمه‌اش این است که کشور را معطل خارج نکنیم.
مردمی کردن اقتصاد یعنی این‌که اگر می‌گوییم‌ سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور20 درصد است، به همین میزان هم باید از تسهیلات سهم داشته باشند.
رفتار متقابل دولت و بخش خصوصی مهم است. اگر به بخش خصوصی تسهیلات دادیم، به همین میزان باید بگویند برای جهش تولید و جهش صادرات چه کرده‌اند.
سفره مردم را نباید شرطی کرد
تاکید کردم از چاپ پوستر و بنر برای من خودداری شود و هرچه می‌توانند هزینه تبلیغات را کم کنند و پول آن را صرف رسیدگی به نیازمندان و تشویق مردم به افزایش مشارکت در انتخابات کنند.
با عزت و اقتدار و افتخاری که خداوند به این کشور و جوانان عطا کرده است کشوری قوی و توانمند هستیم؛ بنابراین دولت نباید ذلیلانه در برابر کسانی که می‌خواهند حقوق مردم را ضایع کنند، مواجه شود.
اقتصاد، بازار و سفره مردم را نباید شرطی کرد و به اتفاقاتی که قرار است بیرون مرزها بیفتد وابسته باشیم.
قطار انقلاب را بزرگ خواهم کرد
سال ۱۴۰۰ سال گشایش امور خواهد بود و غم و غصه‌ها کنار خواهد رفت و دوران جدیدی را برای شکوفایی ملت ایران آغاز خواهیم کرد.
دولت ما، قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد و صندلی برای سوار شدن ایرانیان خارج از کشور هم در نظر خواهد گرفت.
امثال قاسم سلیمانی، میان جوانان گمنام و ناشناخته ایرانی زیاد است و از میان اقوام ایرانی چنین اسطوره‌هایی بر می‌خیزند و پرچم ایران را با عزت بر قله‌های دنیا نصب خواهند کرد. مهم این است حق را به حقدار داده، به این مشکلات پایان بدهیم.
دست برتر منطقه با دیپلماسی فعال
ما در برجام به وظایف خود عمل کردیم و حالا نوبت اروپا و سایر کشورهاست که به وظایف خود عمل کنند. البته در مورد برجام، مطابق قانون اقدام راهبردی مصوب ۱۲ آذر سال ۱۳۹۹ عمل و طبق آن منافع خود را دنبال می‌کنیم.
رویکرد دولت بنده به شرق از جمله روسیه و چین اساسی خواهد بود. به دنبال تنش‌زدایی با کشورهای همسایه و منطقه و ایجاد صلح و ثبات برای کل جهان هستیم.
با دیپلماسی فعال و هوشمند دست برتر را در منطقه و جهان در راستای شکل‌گیری شرایط نوین در منطقه و جهان خواهیم داشت.
وزارت خانواده را تشکیل می‌دهم
یک اعتبار 500میلیون تومانی به ازای هر زوج جوان در نظر گرفته‌شده‌است که شامل هزینه‌های ازدواج و خرید جهیزیه و اشتغال است.
ما الان دو سه تا قانون متعالی درباره خانواده داریم که قانون برنامه ششم و قانون تعالی جمعیت و خانواده است که توسط دولت اجرا نشده‌است. به عنوان مثال زنان خانه‌دار هیچ متولی در کشور ندارند.
مادران ما در محیط کارشان محدودیت دارند، مهد کودک ندارند، ساعت کاریشان مثل بقیه است؛ لذا ان‌شاءا... مجری و پیگیر اجرای مجموع این مولفه‌ها در قالب وزارت‌خانواده و امور اجتماعی هستم.
مهرعلیزاده به کسی قول کناره‌گیری یا ماندن نداده است
مشاور مهرعلیزاده: آقای مهرعلیزاده به هیچ‌کسی قول نداده‌اند که کناره‌گیری می‌کنند و در عین حال به هیچ‌کسی هم قول نداده‌اند تا آخر در صحنه باقی می‌مانند.
آقای مهرعلیزاده احساس می‌کنند در سیستم انتخابات ریاست‌جمهوری، طراحی‌هایی صورت گرفته تا یک کاندیدای خاص پیروز شود و از این بابت سعی می‌کنند آن فرد خاص را نقد کنند و در آرای او تأثیر بگذارند.
 میان کاندیداهای موجود، بدون شک و با اختلاف بسیار زیاد آقای مهندس مهرعلیزاده به نظرات و تفکرات آقای خاتمی نزدیک‌تر هستند و قاعدتا تأثیرپذیری بیشتری هم از نظرات و تفکرات ایشان خواهند داشت.
روحانی و همتی اختلافی نداشتند
محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اظهارات همتی را مبنی بر این‌که او به دلیل اختلاف نظر با روحانی عزل شده، تکذیب کرده و گفته اتفاقا آقای همتی می‌خواست برای حضور در انتخابات مرخصی بگیرد تا اگر رای نیاورد، مجددا بر سر کار برگردد.
نمی‌دانم ایشان با چه نیتی این سخن را گفته اما صحبت درستی نیست. البته کسی که می‌خواهد رای بیاورد، متوسل به هر چیزی می‌شود.
معمولا در دنیا این‌گونه است که روسای بانک‌مرکزی کم حرف می‌زنند، کم مصاحبه می‌کنند اما سنجیده سخن می‌گویند.