به دنیا پشت پا بزنید

به دنیا پشت پا بزنید

محمدتقی حاجی‌موسی روزنامه‌نگار

الان كه دارید این ستون را می‌خوانید، مناظره سوم هم برگزارشده و شما تحت هدایت‌های داهیانه ما توانسته‌اید رقبای‌تان را خرد و خاكشیر كرده و غریو پیروزی سر دهید. با ‌ وجود این،كار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و باید این چند روز باقی‌مانده را هم باقدرت پشت‌سر بگذارید و همچون بولدوزر از روی دیگران رد شوید تا در روز رأی‌گیری با حرف‌وحدیث مواجه نشوید. در این قسمت می‌خواهیم اصول و فنون مدیریت روزهای پایانی را با شما مرور كنیم.
بیا بریم دشت:در این روزها بهترین كار این است كه خودتان را راحت و بی‌خیال نشان دهید و عکس‌هایی از خود در كوه و دشت منتشر كنید كه دارید با علف‌ها ور می‌روید و یك گل بابونه را بو می‌کنید و كفشدوزكی را روی دست‌تان گذاشته‌اید و به آن می‌نگرید و این‌طور افه‌های هنری. فقط حواستان باشد این گردش بدون سروصدای خبری و فقط با حضور 93دوربین و 19همراه باشد و حالا اگر كوادكوپتر هم نداشتید، عیبی ندارد، مهم نیست.
موشك جواب موشك: درست است كه شما دارید ریلكسیشن و مدیتیشن و یوگار كار می‌کنید و مثلا به هیاهوها بی‌توجه هستید. منتها حواستان باشد اگر كسی كاری كرد، شما باید به او سریع واكنش نشان دهید تا امتیاز مراحل مختلف را از دست ندهید. مثلا اگر یكی رفت و عكسش را در نانوایی منتشر كرد، شما از رعایت نكردن پروتکل‌های بهداشتی ایراد بگیرید و متن درس فارسی دبستان مبنی بر «همه‌جا به‌نوبت» را هم به فایل ضمیمه كنید.
اگر این واكنش شما با واكنش فرد مذكور روبه‌رو شد دیگر دهان‌تان را بازکنید و هر چه می‌خواهید بگویید. كلا در انتخابات، فحش و ناسزا و اینها محلی از اعراب ندارد و بعدا هم كسی پیگیری نمی‌کند.
خیالتان راحت.
سیری در تاریخ: برای روزهای آخر یكی از بهترین انواع تبلیغات این است كه بگردید و یك آدم ظاهرالصلاحی پیدا كنید تا در منقبت شما یک‌چیزی بگوید. حتی اگر بگوید فلانی همواره بعد و قبل از غذا، دست‌هایش را می‌شوید هم كافی است. شما آدم ظاهرالصلاح را پیدا كنید، جمله‌اش با ما.