مرور و عبور

مرور و عبور

باران و برف تابستانی
گرچه بارش باران روز گذشته شهروندان تهرانی را پس از گرمای نسبتا شدید روزهای قبل به وجد آورد اما آبگرفتگی جوی‌ها و معابر عمومی و ترافیک سنگین موجب بروز مشکلاتی شد. آب‌گرفتگی در میدان‌های امام‌خمینی، هفت‌تیر و راه‌آهن به حدی بود که شهروندان برای عبور از خیابان باید از وسیله‌نقلیه استفاده می‌کردند. سازمان هواشناسی اعلام کرده که بارندگی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین بارش برف به‌صورت متناوب در ارتفاعات دماوند شروع‌شده و قله را سفیدپوش کرده است. ایستگاه هواشناسی آبعلی سرعت وزش باد در این منطقه را حدود 60کیلومتر در ساعت اعلام کرده و خبر داده که دمای این منطقه 9درجه کاهش خواهد یافت.(صفحه‌یک)



پدرخوانده «دی‌وی‌دی» دار شد
فیلم سه قسمتی پدرخوانده در سه قسمت جداگانه تا آخر این هفته به صورت DVD در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. ابتدا قسمت اول فیلم به‌صورت جداگانه و سپس قسمت‌های دوم و سوم به صورت همزمان در فروشگاه‌های صوتی و تصویری اروپا و آمریکا عرضه می‌شود. یک مصاحبه ویژه با فرانسیس فورد کاپولا خالق این تریلوژی نیز در پایان دی‌وی‌دی قسمت‌سوم برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. قسمت‌اول پدرخوانده اواسط دهه70 و دو قسمت بعدی در دهه80 تولید شده‌اند و بازیگرانی مانند مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو،جیمز کان و دایان کیتن در آن بازی می‌کنند.(صفحه3)



آب در مشهد جیره‌بندی می‌شود
با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود آب و بیلان منفی دشت مشهد که کاهش توان تولید را به دنبال داشته، طرح جیره‌بندی آب شرب مشهد از اول تیرماه اجرایی می‌شود.
برای جیره‌بندی آب، مشهد به هفت ناحیه تقسیم شده و هر ناحیه یک روز در هفته به مدت پنج ساعت قطعی آب خواهد داشت. در صورت همکاری مردم این ساعات افزایش نخواهد یافت.(صفحه4)



تکرار ادعای کذب اسرائیل علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای مقام‌ها و رسانه‌ها رژیم‌صهیونیستی مبنی بر استقرار نیروهای ایران در خطوط مرزی لبنان و فلسطین را به‌شدت رد کرد و آن را کذب محض خواند. حمیدرضا آصفی تصریح کرد که اخبار منتشره برخی رسانه‌ها و ماموران رژیم‌صهیونیستی دراین‌باره کاملا جعلی است و با هدف فرافکنی بحران و زمینه‌سازی برای ایجاد درگیری‌های جدید در منطقه و تشدید جنایات و سرکوب فلسطینیان صورت می‌گیرد. آصفی بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین لبنان و سوریه برای آزادی سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.(صفحه‌یک)


رکوردزنی در مصرف دارو
مدیر دارویی و غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: الگوی مصرف دارو در کشور بی‌رویه و غیرمنطقی است و نیاز به تغییر و ساماندهی دارد.
دکتر امیر عبدی دراین‌باره گفت: کمبود برخی اقلام دارویی در کشور به تبع آن در استان کرمانشاه ناشی از مشکلات واردات این نوع داروهاست.
در حال حاضر کمیته‌ای در وزارت بهداشت برای تنظیم الگوی مصرف دارو تشکیل شده است. میانگین مصرف دارو در کشورهای در حال توسعه 2/1قلم است در حالی‌که در کشور ما سه قلم است.(صفحه13)