نسخه Pdf

سرآشپز

فیلم

سرآشپز

کارگردان: جان فارو

آشپزی از آن مشاغلی است که بارها و از زوایای مختلف به آن پرداخته شده است. به‌‌دلیل گستردگی که دارد و ارتباط روزمره‌ای که آدم‌ها با آن دارد به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده و پایش به دنیای فیلم و قصه هم باز شده‌است.
سینما طی این سال‌ها و در دفعات مختلف، آشپزی و آدم‌هایی را که مستقیم یا غیرمستقیم با آن سروکار دارند، هدف درام قرار داده است. از «شکلات»، «جولی و جولیا» و «پیشخدمت» تا انیمیشن «موش سرآشپز»، «صد قدم راه» و «سوخته».
فیلم «سرآشپز» هم یکی از این موارد است که به کارگردانی جان فارو سال2014 اکران شد. او که خودش هم در فیلم بازی می‌کند و در سریال معروف دوستان هم بازی کرده برای ساخت هفتمین فیلم سینمایی‌اش سراغ قصه‌ای درباره آشپزی رفته است. سرآشپز پر است از بازیگران معروف؛ از رابرت دنیرو و اسکارلت یوهانسن تا رابرت داونی جونیور و اولیور جیمز پلات.
قصه فیلم درباره کسپر، سرآشپز ماهری است که در کارش بسیار حرفه‌ای و موفق است. یک منتقد سختگیر اما غذاهای او را دوست ندارد و در فضای‌مجازی نقدهایی منفی راجع به دست‌پختش منتشر می‌کند که پخش‌شدن این نقدها باعث می‌شود او شغلش را از دست بدهد. او بعد از این کار تصمیم می‌گیرد رستورانی سیار درست کند و کامیونی را به آشپزخانه تبدیل کرده و غذاهایش را در آنجا درست می‌کند. این فیلم کمدی که درجه‌بندی سنی بالای 13سال دارد را می‌توانید در سایت فیلیمو تماشا کنید.
ضمیمه کلیک