اولویت اشتراکات فرهنگی مسلمانان بر هر مناسبتی

مجری شبکه سحر مطرح کرد

اولویت اشتراکات فرهنگی مسلمانان بر هر مناسبتی

تقارن ماه پاکی و بندگی با عید نوروز و آداب و رسوم ایرانیان در این ایام بر کسی پوشیده نیست.مسلمان بودن مجری از دیار بوسنی و هرزگوین در شبکه سحر کافی است تااز اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران وبوسنی درماه مبارک رمضان وتقارنش با نوروزجویا شویم.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، عادل حاجی‌محمد‌اویچ متولد ۱۹۷۹ میلادی، ۱۳۵۵ شمسی در شهر توزلا در بوسنی و هرزگوین است. این مجری، مترجم، گوینده و گزارشگر کانال بالکان شبکه جهانی سحر در بخش بالکان است و قدمت حضورش در این شبکه به اوایل شکل گرفتن فعالیت کانال گره خورده؛ آن‌قدر که شبکه سحر در بوستی و هرزگوین با چهره او شناخته می‌شود. حاجی‌محمد‌اویچ گفت: به‌نظرم مشترکات فرهنگی مسلمانان بر هر مناسبت دیگری اولویت دارد. در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی خانه ما هم همچون خانه‌های ایرانیان عوض می‌شود. 
مجری شبکه سحر افزود: چون در ایران فامیل نزدیک ندارم در چنین روزهایی بیشتر سرکار خواهم بود، با این حال از رنگ و بوی بهاری غافل نمی‌شوم و تغییر و تحول را در چهره و خلق‌و خوی همکارانم می‌بینم. وی ادامه داد: علاقه خاصی به آداب و رسوم مذهبی، اجتماعی و فرهنگی ایرانیان دارم و به خاطر این‌که همکارانم در این ایام با فراغ خاطر در کنار خانواده‌های‌شان باشند، از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم و سعی می‌کنم دوستانم از بهار لذت ببرند. حاجی‌محمد‌اویچ گفت: ماه رمضان محبوب‌ترین ماه نزد خانواده‌ام است و با توجه به تعطیلی مدارس در اکثر روزهای ماه رمضان، بیشتر با خانواده خواهم بود و اگر دورهمی‌های دوستانه را ترتیب دهم نور علی نور می‌شود. وی ادامه داد: یکی از دلخوشی‌هایم در این ماه پهن شدن سفره‌های افطار و دیدن عزیزان جانم است. آرزوی حاجی‌محمد‌اویچ برای نزدیکان و همکارانش سلامتی و موفقیت نه فقط در لحظه تحویل سال، بلکه برای همه روزها و همه سال‌هاست. 
او در ادامه، درباره آرزوها برای خودش گفت: در سال جدید برای خودم آرزوی تلاش موفق‌تر در مطالعات، کار و زندگی روزمره دارم و امیدوارم برای خانواده وقت بیشتری اختصاص دهم و اگر زمانی باقی ماند ورزش کنم. دوست دارم بودجه کافی هم برای فعالیت‌ها و ایده‌هایی برای برنامه‌سازی داشته باشم. حاجی‌محمداویچ در سال جدید به همکارانش پیشنهاد کرد: همه بیشتر با هم صحبت کنند و نظرات همدیگر را در مورد فعالیت‌های فعلی و آینده‌شان جویا شوند؛ چیزی که در کانال و شبکه خودمان با مدیر کانال و مدیر شبکه داریم. وی ادامه داد: از همکارانم می‌خواهم برای مدیران کارآمد چالش مثبت ایجاد کرده و از زمان توانایی علم و تجربه خودشان درست استفاده کنند. 
سؤال آخرمان از مجری شبکه سحر یک سؤال حال خوب کن بود، این‌که چگونه می‌توان حال رسانه‌ملی و همکاران را خوب کرد. وی پاسخ داد: از مدیران می‌خواهم در تصمیم‌گیری‌ها مثل خیاط باشند، علاوه بر تجربه و تخصص‌گرایی، قبل از تصمیم چند بار اندازه‌گیری و پرو کنند و بعد تصمیم نهایی را بگیرند.