شعبده ماسک

کلیک از تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر بازار رمزارزها گزارش می‌دهد

شعبده ماسک

اگر اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنید، حتما از تاثیرات توییت‌های ایلان ماسک در دنیای ارزهای دیجیتال باخبر هستید. ایلان ماسک یک ثروتمند باهوش است که درباره مسائل مختلفی از جمله رمز‌ارزها توییت می‌زند و به یکی از تاثیرگذارترین کاربران توییتر با بیش از 45 میلیون دنبال‌کننده تبدیل شده است. اخیرا هم توییت‌های حمایتی ایلان ماسک منجر به افزایش قیمت ارز دیجیتالی به نام دوج‌کوین شده و این افزایش قیمت، افراد بسیاری را شگفت‌زده کرد؛ زیرا حتی سازندگان این رمزارز هم آن را رها کرده‌اند. در واقع دوج‌کوین به‌عنوان یک ارز سرگرمی ساخته شده بود. توییت‌های ایلان ماسک درباره دوج‌کوین، لحنی جدی ندارند ولی به‌صورت واضح می‌توان حمایت او را از این ارز دیجیتال مشاهده کرد. ایلان ماسک حتی می‌تواند قیمت سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را نیز دگرگون کند. بنابراین نمی‌توان قدرت توییت‌های او را بر ارزهای دیجیتال نادیده گرفت.

پس از افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین و دوج‌کوین با توییت‌های ایلان ماسک، افراد مختلفی عکس‌العمل‌های متفاوتی نشان دادند.
برخی افراد با سؤالاتی مانند «چگونه توییت یک شخص می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش ارزهای دیجیتال شود؟» شدیدا انتقاد کردند، زیرا باور عموم مردم این بود که ارزهای دیجیتال کنترل‌شدنی نیست. ولی توییت‌های ایلان ماسک توانست با نقض این ادعا، افراد زیادی را متحیر کند.
 عکس‌العمل‌ها پس از صعود رمزارزها
در عین حال افراد بسیاری، تاثیرات توییت‌های ایلان ماسک را یک امر طبیعی تلقی می‌کنند، زیرا به‌عقیده آنها، یک بازار آزاد مانند بازار ارز دیجیتال می‌تواند به آسانی تحت‌تاثیر عوامل متعددی قرار گیرد. طرفداران دوج‌کوین نیز از افزایش قیمت آن راضی بودند. به نظر این گروه، ایلان ماسک با هدف سرگرمی چنین توییت‌هایی را زده است.
اخیرا انتقادهای جدی‌تری به توییت‌های ایلان ماسک وارد شده است. برخی اعتقاد دارند که ایلان ماسک عامدانه بازار ارزهای دیجیتال را دستکاری می‌کند. آنها حتی از اوراق بهادار آمریکا و کمیسیون بورس خواستند به ماجرا ورود کند و درباره اقدامات ماسک تحقیقاتی انجام دهد.
می‌توان گفت توییت‌های ایلان ماسک به دوج‌کوین کمک کردند تا راه صدساله را در یک‌شب طی کند. تغییرات قابل‌توجه قیمت دوج‌کوین باعث شد خبرگزاری‌ها ایلان ماسک را جادوگر قرن خطاب کنند.
 نیت واقعی ایلان از توییت‌ها چیست؟ سرگرمی یا افزایش ثروت؟
افراد زیادی معتقدند که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌اسپیس ایکس و بنیانگذار نیورالینک و تسلا که لقب ثروتمندترین فرد دنیا را از آن خود کرده است، برای کسب درآمد و افزایش سود نیازی ندارد چنین توییت‌هایی بزند. آنها ادعا می‌کنند ایده افزایش ثروت، خنده‌دار و مسخره است. برای پاسخ به سؤال
طرح شده، ابتدا باید توانایی‌های ایلان ماسک را بدانیم:
ایلان ماسک می‌تواند هر زمان که بخواهد با توییت‌های خود قیمت دوج‌کوین و بیت‌کوین را تغییر دهد.
او از این قدرت جادویی بدون هیچ الگوی مشخصی، دفعات زیادی استفاده خواهد کرد و دست از افزایش یا کاهش قیمت ارزهای دیجیتال برنخواهد داشت.
ماسک به اندازه کافی ثروتمند است که پیش از بالا بردن قیمت ارزهای دیجیتال، مقدار زیادی دوج‌کوین خریداری کند.
او به‌راحتی می‌تواند یک ارز دیجیتال را بخرد، با توییت‌های خود قیمت آن را افزایش دهد و سپس برای افزایش ثروت، ارزهای دیجیتال خریداری شده را بفروشد.
هیچ قانون سختگیرانه‌ای برای نظارت بر ارزهای دیجیتال وجود ندارد، بنابراین او با هیچ مانعی برای دستکاری در قیمت ارزهای دیجیتال روبه‌رو نخواهد شد.
اگر به همه این موارد توجه کنیم، درمی‌یابیم که ایلان ماسک می‌تواند هر کاری را که دلش بخواهد، انجام دهد. او می‌تواند معامله پرسودی را انجام دهد که تاریخ تاکنون نظیر آن را ندیده است. همچنین می‌تواند صرفا برای سرگرمی، قیمت بیت‌کوین و دوج‌کوین را دگرگون کند.