مرور و عبور

مرور و عبور

گرانی هزینه‌درمان به مرز هشدار رسیده
استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با هشدار نسبت به نابسامانی مدیریت درمان کشور گفت: روزانه بیماران بسیاری به دلیل ناتوانی مالی و عجز از پرداخت هزینه‌های بیمارستانی از درمان خود ناامید شده و این موضوع باعث تشدید امراض و در نهایت مرگ آنها می‌شود.
دکتر عارفی به جام‌جم گفت: اغلب مراجعه‌کنندگان بیمارستان‌های دولتی اقشار آسیب‌پذیرند که درآمدشان به‌مراتب پایین‌تر از خط‌فقر است و گریزان‌بودن آنها از تامین هزینه‌های پزشکی و پذیرش‌نشدن در مراکز درمانی در موارد بسیاری باعث مرگ آنها می‌شود. امروزه تخت‌های بیمارستان‌ به دلیل ناتوانی بیماران در پرداخت هزینه‌ها خالی است و این موضوع آنقدر شایع‌شده که تصور می‌کنیم اصلا بیماری وجود ندارد در حالی‌که گرانی هزینه‌های درمان باعث این اتفاق شده است.(صفحه13)


هزینه تعریض تونل کندوان چند؟
مهندس محمود صرافین به جام‌جم گفت: هزینه تعریض تونل کندوان ابتدا دو میلیارد تومان عنوان شده بود در حالی که سال گذشته مطرح شد تاکنون 29میلیارد ریال هزینه شده و برای اجرای کامل آن به 30میلیارد ریال دیگر نیاز است؛ بنابراین هزینه تعریض تونل کندوان 60میلیارد ریال خواهد شد. قرار بود این تونل بعد از تعریض که شش سال طول خواهد کشید، شهریور سال79 بازگشایی شود اما تاکنون خبری از بازگشایی نشده و معلوم نیست کی این اتفاق رخ دهد.(صفحه4)



ژاپنی‌ها نقاشی کودکان ایرانی را پسندیدند
نقاشی‌های سه کودک ایرانی در دهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان در ژاپن برگزیده شدند. در دهمین دوره این مسابقات که توسط بنیاد صلح‌جهانی و محیط‌زیست ژاپن با همکاری سازمان‌ملل برپا شده بود 12هزار و 600نقاشی از 59کشور جهان رقابت کردند. آثار سارا سلیمانی 8ساله، علیرضا حیدری 9ساله و سحر رضوانیه 11ساله از ایران در این جشنواره برگزیده شدند.(صفحه16)



خرید گران منچستر یونایتد
تیم فوتبال منچستر یونایتد قهرمان حرفه‌ای انگلستان برای فصل‌جدید خود خوان ورون آرژانتینی را در اختیار گرفت. منچستر که امسال برای قهرمانی در لیگ اروپا دست به خریدهای گران زده برای در اختیار گرفتن ورون حاضر به پرداخت 28میلیون پوند شده است؛ رقمی که در تاریخ نقل‌وانتقالات انگلستان بی‌سابقه است. تا به حال رکورد گران‌ترین بازیکن انگلیس در اختیار فان نیستل روی هلندی بود که با 19میلیون پوند به اولدترافورد پیوسته بود.(صفحه15)



لوکاس هشدار داد
جورج لوکاس به دوستداران مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای هشدار داد. عده‌ای از دوستداران قسمت‌چهارم این مجموعه فیلم قصد دارند فیلم «تهدید شبح» را با تدوین تازه‌ای وارد بازار کنند.
جورج لوکاس در سایت رسمی فیلم به این گروه هشدار داد که دست به چنین کاری نزنند. وی رسما گفت اگر فردی یا گروهی دست به چنین کاری بزنند از طریق قانونی علیه آنها شکایت خواهد کرد. فیلم تهدید شبح دو سال قبل روی پرده رفت و حدود 400میلیون دلار در آمریکا فروش کرد. فیلمبرداری قسمت‌پنجم تمام شده و به‌زودی اکران می‌شود.(صفحه3)