مرور و عبور

مرور و عبور

تکذیب توقیف «بچه‌های بد»
فیلم «بچه‌های بد» ساخته علیرضا داوودنژاد توقیف نشده بلکه اکران آن به تعویق افتاده است. شورای نظارت و ارزشیابی با بیان این خبر اعلام کرد: بنا به ماده‌ای از قانون نظارت و ارزشیابی و به دلایل خاص اکران این فیلم به فصل دیگری موکول شده و هیچ‌ اصلاحیه‌ای به آن داده نشده است.
این فیلم ماجرای دو پسر جوان است که با دختری آشنا می‌شوند و برای آنها اتفاقاتی رخ می‌دهد. تبلیغات برای اکران بچه‌های بد آغاز شده اما تهیه‌کننده تصمیم گرفته اکران‌ آن را به فصل آینده موکول کند. (صفحه 3)




16درصد جمعیت زیر فقرند
بر اساس آمارهای ارائه‌شده، 16درصد جمعیت کشور زیر خط فقر قرار دارند. دکتر مهدی طالب، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: رقم‌های متفاوتی درباره خط فقر ارائه شده درحالی‌که واقعیت این است خط فقر حد پایین یا بخور و نمیری است که در جامعه تعداد زیادی زیر آن خط قرار دارند. واقعیت این است سازمان متولی رفاه در جامعه وجود ندارد. مهاجرت روستاییان به شهرها باعث مشکلات اجتماعی زیادی شده و آمار طلاق، اعتیاد و بالارفتن سن ازدواج را به وجود آورده است. (صفحه 13)



حفاظت پلیس ضد شورش از لیورپول
تیم فوتبال لیورپول انگلیس، سفر تفریحی خود به آسیا را آغاز کرد. این تیم بعد از پیروزی
دو بر صفر مقابل سنگاپور دیروز وارد بانکوک، پایتخت تایلند شد.
این تیم در مسیرش به هتل محل اقامت، توسط پنج اتوبوس پلیس ضد شورش تایلند محافظت شد. در محل هتل حدود 1500 هوادار فوتبال از بازیکنان لیورپول به گرمی استقبال کردند. (صفحه 15)




تولد نخستین کودک آزمایشگاهی
نخستین کودک آزمایشگاهی در مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی اصفهان متولد شد.
دکتر سائلی، متخصص جراحی زنان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دراین‌باره گفت: این نوازد محصول دو سال تلاش این بخش است که با وزن سه کیلو و 50 گرم متولد شده و کاملا سالم است. (صفحه 13)




شکارچی رانندگان تریلی اعتراف کرد
جوانی که پس از دستگیری در اصفهان و انتقال به بندرعباس به 47 فقره قتل رانندگان تریلی در شهرهای مختلف اعتراف کرده روز گذشته تحویل اداره آگاهی تهران شد.
پنج ماه قبل ماموران انتظامی اصفهان هنگام گشتزنی در یکی از خیابان‌های اصلی به جوانی که در حال تردد بود مظنون شدند و پس از بازداشت و تحقیق، او ابتدا خود را سارق معرفی کرد اما پس از بازجویی‌های حرفه‌ای اعتراف نمود شکارچی رانندگان تریلی است و چند فقره قتل در بندرعباس انجام داده است. بعد از پنج ماه بازداشت و بازجویی‌های مختلف او به قتل افراد مختلف در شهرهای اصفهان، تهران، قم، دامغان، اهواز، اسلامشهر، شیراز و ... اعتراف کرد. او اقرار کرد در مسیر خودروهای سنگین در جاده‌ها راننده‌های تریلی را اغفال کرده و آنها را به قتل می‌رسانده و سپس بارشان را به سرقت می‌برد. (صفحه 14)