اذعان شاباک به شکست در پروژه ضد جاسوسی

اذعان شاباک به شکست در پروژه ضد جاسوسی


رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به شکست در ممانعت از حضور جاسوس منتسب به ایران در منزل وزیر جنگ این رژیم اذعان کرد.

«رونن بار» که گزارشی از نتایج کمیته حقیقت‌یاب درباره این قضیه ارائه می‌کرد، گفت: «با وجود این‌که ما این عملیات (جاسوسی) را خنثی کردیم ولی ما در ممانعت از حضور این جاسوس شکست خوردیم.»
۱۸ نوامبر شاباک در بیانیه‌ای اعلام کرد فردی به نام عومری گورین، نظافتچی منزل گانتز را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.
رئیس شاباک همچنین به سوء مدیریت دو نفر از مدیران شاباک در این قضیه اشاره کرد.
به نوشته روزنامه رأی الیوم، کمیته حقیقت‌یاب در گزارش خود به وجود شکست‌هایی در عملیات بازرسی امنیتی گورین و وجود شکاف‌هایی در تأمین امنیت وزیر و محیط اطراف آن ازجمله واحد رصد و نظارت، واحد تأمین امنیت شاباک و مسؤولان حراست دفتر نخست وزیر و وزارت جنگ اشاره شده است.
گزارش‌ رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد گورین دارای سابقه جنایی و محکومیت است و در طول بیش از یک دهه ۱۴پرونده در رابطه با سرقت از بانک و منازل برای او تشکیل شده و چهار بار به حبس محکوم شده و آخرین بار چهار سال را در حبس سپری کرده است.
ماه گذشته شاباک اعلام کرد گورین از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک طرف وابسته به ایران ارتباط برقرار کرده و با استفاده از فرصت اشتغال در منزل گانتز به آن طرف پیشنهاد همکاری و کمک ارائه کرده است.
شاباک افزود گورین با آن طرف در ارتباط بوده و امکان کار گذاشتن برنامه‌های جاسوسی و دستیابی به رایانه گانتز را بررسی کرده بود که بنابه ادعای شاباک این عملیات خنثی شده است.
شاباک اعلام کرد ،گورین در جریان بازجویی به تصویربرداری از اماکن مختلف منزل گانتز و ارسال آن به منبع ایرانی اذعان کرد.
در سال ۲۰۱۸ نیز شاباک از بازداشت رونن سگف، وزیر پیشین انرژی رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داد.