حمله به طارمی

انتقاد از مهدی به خاطر عملکرد ضعیف مقابل اتلتیکو

حمله به طارمی



پورتو با مهدی طارمی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و به لیگ اروپا رسید. این تیم سه‌شنبه شب 3 بر یک مقابل آتلتیکو مادرید شکست خورد و نتوانست به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند. اگر آنها برنده می‌شدند و به دور بعدی می‌رفتند، 9/1میلیون یورو درآمد کسب می‌کردند ولی حالا تنها با 43/1 میلیون یورو رقابت‌های لیگ قهرمانان را ترک می‌کنند. حاصل حضور در رقابت‌های لیگ اروپا هم برای پورتو فقط 500 هزار یورو است.
در شب شکست این تیم مقابل اتلتیکو اتفاقات خوبی هم برای مهدی طارمی رخ نداد. ستاره ایرانی که عملکرد موفقی در پورتو داشته، در این دیدار دو موقعیت عالی را از دست داد. یکی از این موقعیت‌ها با ضربه پای راست او به اوت رفت. در همان زمان برگزاری مسابقه، به دلیل کیفیت بد مهدی، طرفداران پورتو به انتقاد از این بازیکن پرداختند و حتی در صفحه رسمی باشگاه نوشتند چرا مهدی از زمین مسابقه تعویض نمی‌شود؟ حتی بعضی از طرفداران بعد از مسابقه شکست تیم‌شان را به عملکرد ضعیف بازیکن ایرانی ربط دادند.
طارمی روی گل اول اتلتیکو هم ناخواسته اثرگذار بود. ضربه سر او روی کرنر اتلتیکو باعث شد توپ مقابل پای گریژمان قرار بگیرد و گل اول تیمش را به ثمر برساند. کونسیسائو سرمربی پورتو امیدوار بود مهدی بتواند تا اواخر بازی گل بزند وقتی متوجه شد کاری از دست این بازیکن ساخته نیست، دقیقه 82 ستاره ایرانی را تعویض کرد. مهدی در بازی با لیورپول هم روی یک موقعیت عالی به جای ضربه زدن پاس داد که باعث انتقاد کونسیسائو شد.
در بازی اتلتیکو همه چیز برای پورتو و طارمی عجیب بود. کاراسکو بازیکن حریف در نیمه دوم اخراج شد و پورتو زمان زیادی داشت تا بازی را مساوی کند اما وندل بازیکن تیم پرتغالی هم رفتار عجیبی کرد و کارت قرمز گرفت. تا اواخر بازی هم نتیجه یک بر صفر بود اما اتلتیکو توانست دو گل دیگر بزند و 3 بر یک برنده باشد.
پس از بازی، رسانه‌های پرتغالی نمره پایینی به مهدی دادند تا او ضعیف‌ترین بازیکن زمین لقب بگیرد. طارمی از زمانی که از تیم‌ملی خط خورده با افت فاحشی روبه‌رو شده است. او در یک ماه گذشته در گلزنی به اندازه گذشته موفق نبوده است. این نشان می‌دهد حضور در اردوی تیم‌ملی باعث می‌شد او با روحیه تازه‌ای عازم رقابت‌های باشگاهی پرتغال شود. در واقع درخشش در ترکیب ایران نقش پررنگی در موفقیت باشگاهی مهدی هم داشت. البته دیروز خبر رسید مهدی احتمالا در اردوی بهمن ماه تیم‌ملی حاضر خواهد بود.