پنجشنبه فوتبالی

3 مدعی اصلی لیگ برتر امروز به میدان می‌روند

پنجشنبه فوتبالی

به هم ریختن معادلات با تساوی در دربی پایتخت. نتیجه‌ای که نه فقط حاشیه‌هایش پس از تقریبا یک هفته ادامه دارد بلکه باعث شده تنور لیگ داغ‌تر و داغ‌تر شود. نگاهی به بالای جدول بیندازید. سپاهان صدر جدول را تقدیم تیم قلعه‌نویی کرد و پشت سرش آلومینیوم اراک و پرسپولیس و استقلال را می‌بیند که نفس به نفسش دارند پیش می‌روند. بدون اغراق باید گفت که بازی‌های این هفته لیگ‌برتر جذاب است به خصوص جایی که استقلال باید به مصاف پیکان برود.

استقلال - پیکان
جایگاهت را از دست ندهی
این یک بازی مهم برای استقلالی‌هاست. تیم چغر پیکان با هدایت مجتبی حسینی در هشت هفته اخیر نتایج نسبتا خوبی گرفته و بدون شک انگیزه‌های زیادی برای بازی مقابل استقلال خواهد داشت. یک پیروزی مقابل شاگردان مجیدی کمترین دستاوردی که برای آنها داشته باشد این است که جای استقلال را در جدول رده‌بندی خواهد گرفت. اما خود استقلال.پس از سال‌ها بی‌جامی و فشار مضاعفی که هوادار می‌آورد باید برای قهرمانی بجنگد اما این تیم از خود چهره‌ای نشان داده که ردای قهرمانی هنوز روی شانه‌هایش جفت و جور نیست و به اصطلاح قالب نمی‌گیرد! مجیدی می‌داند که پس از 5 هفته منجر به مساوی اگر در این بازی هم امتیاز از دست بدهد اوضاع برایش به‌هم ریخته خواهد شد.


پرسپولیس - هوادار
آسان نگیر
درست است که هوادار با رضا عنایتی به قعر جدول چسبیده اما همیشه انگیزه‌های یک مربی استقلالی مقابل پرسپولیس وجود دارد. 5 ‌امتیاز حاصل هفت هفته اخیر است که در کیسه تیم هوادار ریخته شده است. آنها این هفته مهمان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند.شاید کسب یک امتیاز از این بازی هم برای این تیم نتیجه معقولی باشد اما حریف آنها مدافع عنوان قهرمانی است. تیمی که این فصل متزلزل نشان داده و با 5 دوره قبل زمین تا آسمان فرق دارد. با این حال رفته‌رفته آنها دارند به سیستمی که در آن قرار گرفته بودند وارد می‌شوند و نتایجی که می‌گیرند تا اینجای کار در بالای جدول نگه‌شان داشته است. شاید اگر معادلات در بالای جدول طور دیگری رقم بخورد تیم یحیی حتی صدرنشینی را هم تجربه کند.




سپاهان - صنعت نفت
شاید دوباره صدرنشینی!
سپاهان برای چند هفته صدرنشین لیگ‌برتر بود اما حالا جایگاهش را به گل‌گهر سیرجان داده است. آنها این هفته در خانه میزبان صنعت نفت آبادان هستند. در ظاهر بازی راحتی است اما نفت با علیرضا منصوریان نشان داده که مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کند. اگر آنها می‌خواهند یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر نباشند نباید دیگر امتیاز از دست بدهند.6 امتیاز آنها را در نیمه پایین جدول قرار داده و اوضاع‌شان چندان مناسب نیست. محتمل است که سپاهان فقط برای پیروزی به میدان برود چرا که از دست دادن امتیاز در این بازی نه چندان سخت یعنی خوشبختی رقبا در صدر. سپاهان اگر قرار است مدعی قهرمانی باشد به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم خواهد داشت.





پدیده - گل‌گهر
ببر و صدرنشین بمان
شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته قبل یک پیروزی خوب مقابل سپاهان به دست آوردند و با تفاضل گل بهتر نسبت به همین تیم صدر جدول را به دست آوردند. بازی این هفته آنها مقابل پدیده است؛ تیمی که در این هشت هفته حاشیه‌های زیادی داشته و با 2 امتیاز چسبیده به کف جدول است. اگر شرایط برای پدیده به همین صورت باشد بدون شک آنها یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر خواهند بود. تیمی نه چندان آماده که مقابل تیم پر از انگیزه گل‌گهر قرار خواهد گرفت. از نظر خیلی‌ها گل‌گهر سه امتیاز را از همین حالا گرفته است اما...



مجیدی: چاره‌ای نداریم جز برد
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در آستانه بازی با پیکان حرف‌‌هایی زده که خلاصه‌ آن را در زیر می‌خوانید؛
با توجه به این‌که در 5 هفته گذشته 5 تساوی داشتیم چاره‌ای جز برد مقابل پیکان نداریم.
ما در بازی با نفت 8 فرصت گلزنی داشتیم؛ چطور می‌شود تفکر ما دفاعی باشد؟ دستور کار ما همیشه تهاجمی است.
   قبول دارم، به‌جز بازی با نفت آبادان در بقیه بازی‌ها کیفیت نداشتیم.
بنیادی‌فر در آن لحظه شهامت گرفتن پنالتی را نداشت. اگر این اتفاق در دقیقه 30 یا 50 می‌افتاد او حتما پنالتی می‌گرفت.
من به هیچ عنوان نمی‌گویم داور باعث نتایج استقلال است.
فرزاد برادرم چندی پیش 15 دقیقه به تمرین دیر آمد ولی 10 روز نگذاشتم به تمرین بیاید و 20 در‌صد قراردادش را هم جریمه شد.
مرادی باید بداند در چه تیمی بازی می‌کند و نظم و انضباط برای من از همه چیز مهمتر است. نمی‌خواهم بگویم چه اتفاقی رخ داده ولی او به کمیته انضباطی باشگاه می‌رود و سپس به تمرینات اضافه می‌شود.
غفوری واقعا شرایط خوبی داشت و به درد ما در بازی با پرسپولیس می‌خورد. امیدوارم او بهبود پیدا کند و در بازی‌های آینده به ما اضافه شود.
   تیمی که 8 هفته نباخته و فقط 2 گل آن هم روی ضربات ایستگاهی خورده تیم با‌کیفیتی است. من تمام تلاشم را می‌کنم این تیم را به شرایط ایده‌آل و تیمی که مد نظرم هست برسانم.