وحشت از امیکرون در اردوی هندبال

روایت ‌ا...‌کرم استکی از بحران کرونا در اردوی تیم‌ملی

وحشت از امیکرون در اردوی هندبال

 ابتلا به امیکرون، بحران تیم‌ملی هندبال قبل از قهرمانی مردان آسیاست. اتفاقی که یقه‌ ا...‌کرم استکی،کاپیتان تیم‌ملی هندبال را هم گرفته و به همین دلیل چند روزی است بیرون ازاردوست. البته مصدومیت زانویش هم مزید بر علت شده. استکی امیدوارم است تیم‌ملی هندبال خیلی زود این بحران را رد کند، وگرنه وضعیتش به خطر می‌افتد. کاپیتان تیم‌ملی هندبال هم تنها به شرط آمادگی با تیم به قهرمانی آسیا می‌رود.  
 درست است که امیکرون گرفتی؟
ما در اردو بودیم که یکی از بچه‌ها حالش بد بود، من هم مریض شدم که همان روز اول، دوم از اردو بیرون زدم. واقعیت این که من دو، سه باری تست دادم و منفی شد اما سرم زدم‌. حالا هم در اردو نیستم اما شنیدم که 6-7 نفر از بچه‌ها درگیر هستند‌. اتفاق خیلی بدی است، آن هم نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا که با این وضعیت، بدن بچه‌ها تحلیل می‌رود.
 با این حساب، کار سخت می‌شود؟
مریضی بچه‌ها در بد موقعیتی پیش آمد. حتی باعث شد تیم به تورنمنت رومانی هم نرود. در حالی که قبل از قهرمانی آسیا به بازی تدارکاتی نیاز داریم. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که تیم برای بازی دوستانه به اسپانیا برود. به نظرم وقتی بازیکن نداریم و لژیونرها هم نمی‌آیند، باید قدیمی‌ها را به زمین دعوت کنند. سرمربی هم می‌تواند در پست خط زن باشد(با خنده).
 وضعیت زانویت چطور است؟
آن طور که پزشکان می‌گویند، زانوی من، زانوی یک پیرمرد 60 ساله است. به دلیل این‌که 18 سال است در سطح بالا بازی می‌کنم‌، زانویم این مشکل را پیدا کرده است. فکر می‌کنم باید مدتی استراحت کنم تا بتوانم 10 سال دیگر بازی کنم.
 با این حساب با تیم‌ملی به قهرمانی آسیا می‌روی؟
باید ببینم شرایط با امیکرون چه می‌شود. چرا که سرعت سرایت آن خیلی زیاد است. اگر کسی که مریض است یک سلام کند، بعدی می‌گیرد. مثل کرونا با اعمال شاقه نیست.(با خنده). ولی واقعا این چند روز خیلی سخت بود. البته من با این‌که در اردونیستم اما تمرین بدنسازی انجام می‌دهم.
 ممکن است با تیم به قهرمانی آسیا نروی؟
دوست دارم همراه تیم باشم، به شرط این‌که آماده باشم. اما اگر آماده نباشم، دوست ندارم با تیم باشم و ترجیح می‌دهم یک جوان برای تیم بازی کند. دلم نمی‌خواهد جای بازیکن جوان با انگیزه را بگیرم. نباید از اسمم سوءاستفاده کنم. به هر حال بازیکنان جوان هم زحمت می‌کشند و من از راه نرسیده نباید جای آنها را بگیرم. درست است که فدراسیون روی ما حساب باز می‌کند، اما مهم این است که ما باید برای تیم مفید باشیم. آن هم ما که پیر شده‌ایم(با خنده). به هر حال در دیزی باز است، حیای ما کجا رفته؟
اردو چطور بود؟
اردو خوب بود، مثل اردوهای چند سال پیش. به هر حال سالن، خوابگاه و غذاخوری همه نزدیک به هم است و مشکلی از این بابت نیست. فرناندز هم مربی خوبی است و از مربیان کاربلد هندبال اسپانیا. مربیان اسپانیا تاکتیک و تکنیک کار را بلدند و مربیان بزرگ دنیای هندبال، اکثرا اسپانیایی هستند.
 قرعه تیم‌ملی هندبال در قهرمانی آسیا را چطورمی‌بینی؟
 ما در دور مقدماتی کار خیلی سختی نداریم. استرالیا حریف خیلی عجیبی نیست، تنها عربستان با مربی فرانسوی‌اش تیم خوبی است. اما شک نکنید ما از دور مقدماتی صعود می‌کنیم، اما در دور دوم کار مقابل تیم‌های عربستان، بحرین، کره، ژاپن و قطر سخت‌تر می‌شود.
 چرا بعضی از لژیونرها قید تیم‌ملی را زدند؟
نمی‌دانم، مطمئن باشید همه آنها دوست داشتند برای تیم‌ملی بازی کنند، اما هرکدام مشکلی داشتند. بعضی‌ها مصدوم هستند و بعضی‌ها باشگاه‌های‌شان به آنها اجازه ندادند بیایند.